نسخه چاپی

سیدجواد حسینی كیا در گفتگو با نما:

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز وجود ندارد/ مسئولان تأكید رهبری بر معدوم سازی كالای قاچاق را اجرا نمی كنند

عکس خبري -عزم جدي براي مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود ندارد/  مسئولان تأکيد رهبري بر معدوم سازي کالاي قاچاق را اجرا نمي كنند

تمام حرف‎ها و صحبت‎هایی كه در رابطه با مبازره با قاچاق كالا و ارز مطرح می‌‎شود تماما صوری و شعاری هستند.

سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پایگاه خبری نما، با اشاره به افزایش قاچاق کالا و ارز طی چند سال اخیر، گفت: قاعده این است که در مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز اگر اعتقاد برای مبارزه وجود نداشته باشد هیچ مقابله‎ای در این خصوص رخ نخواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به بزرگ‌ترین مشکل مسئولان و دولتمردان در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز، افزود: تمام حرف‎ها و صحبت‎هایی که در رابطه با مبازره با قاچاق کالا و ارز مطرح می‌‎شود تماما صوری و شعاری هستند.

حسینی‌کیا تصریح کرد: در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز ضعف قانون بسیار داریم و دولتمردان نیز قاطعانه با مقوله قاچاق برخورد نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران برخی از شرکت‌ها در شهرستان‎های مرزی دستشان با قاچاق آلوده شده است، ادامه داد: اگر همه موارد را کنار هم بگذاریم باید بگوییم نباید انتظار داشته باشیم با چنین نحوه برخورد با کاهش قاچاق به کشور مواجه باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اذعان داشت: اگر اراده جدی برای مقابله با قاچاق در کشور وجود داشته باشد قطعا مردم از این امر استقبال خواهند کرد.

حسینی‌کیا در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برخورد قاطعانه با قاچاق اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید فرموده‌اند که در برخورد با قاچاق کالا و ارز باید جنس قاچاق را در جلوی چشم کسی که کالای قاچاق را وراد کرده است سوزاند، اما متاسفانه تا کنون هیچ فرد و یا مسئولی شهامت این کار را پیدا نکرده است که حرف رهبری را در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز اجرا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ضعف اجرای قانون اشاره و بیان داشت: مدیران دستگاه‎ها در اجرای قانون ضعف دارند و قانونی که نمایندگان زحمت تدوین و تصویب آن را کشیده‎اند را بخوبی اجرا نمی‌‎کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه جمع آوری بارکد‎های شبنم بر روی کالا‌ها را یکی از علل افزایش قاچاق کالا برشمرد و گفت: باید سامانه شفافی در بحث اطلاعات ورود، خروج صادرات و واردات کالا ایجاد شود و بطور یکسان در اختیار همه قرار گیرد قطعا با ایجاد چنین سامانه‌ای می‌‎توان از ورود بی‎رویه کالای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

نماینده مردم سنقر در خانه ملت در پایان بیان کرد: از آنجایی که در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز قوانین بسیاری تدوین شده است از این رو تنها باید نمایندگان در بحث نظارتی بیشتر از گذشته ورود کنند.


۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...