نسخه چاپی

غرب باید منتظر اقدام پوتین در بحران اوكراین باشد

سفیر آمریكا در سازمان امنیت و همكاری اروپا با تاكید بر لزوم گفتگو با روسیه برای حل بحران اوكراین گفت برای غرب راه دیگری جز اینكه منتظر بماند تا پوتین در این باره اقدامی كند باقی نمانده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نشریه "فوکوس" نوشت: در بحران اوکراین به ندرت پیشرفت هایی به دست آمده است. تاثیرات تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه در این بحران بسیار کم بوده است.
هفته گذشته "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در دیداری با رئیس جمهور فرانسه، روسیه و اوکراین در دفتر صدر اعظم بر سر یک نقشه راه در این باره به توافق رسیدند. بر اساس توافق مینسک وزرای امور خارجه این چهار کشور باید تا پایان نوامبر روی یک طرح عملی برای حل این بحران توافق کنند.

"دانیل بار"، سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفری به برلین تاکید کرد تا زمانی که روسیه در این باره تصمیم نگیرد که نکات توافق مینسک را اجرا کرده و به این درگیری پایان دهد این توافق موثر نخواهد بود. حل ساده این درگیری ها هدف ما نیست. این درگیری ها بسیار بزرگ بوده و انسان های زیادی هستند که زندگی آن ها در این بحران به خطر افتاده است. پروتکل مینسک برای کاهش خشونت ها مورد مذاکره قرار گرفته است.

"بار" تاکید کرد که هدف ما همچنان این است که با روسیه و اوکراین یک راه حل سیاسی برای این درگیری ها بیابیم. ما باید به جای اینکه به پایه و اساس روسیه حمله کنیم، این مسئله را روشن کنیم که روسیه یک شریک سازنده در جامعه بین المللی است.

سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این مسئله ضرورت دارد که محتوای توافق مینسک اجرایی شده و گفتگوها در پیش گرفته شود. دیپلماسی یک کار دشواراست و اغلب باید مدتها برای دست یافتن به راه حل در این مسیر منتظر ماند.

برای غرب راه دیگری باقی نمانده جز اینکه منتظر بماند تا پوتین عمل کند.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...