نسخه چاپی

رزمنده دفاع مقدس در گفتگو با نما مطرح كرد:

دكترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و بر اساس الگو گیری از امام حسین (ع) است

عکس خبري -دکترين نظامي جمهوري اسلامي ايران دفاعي و بر اساس الگو گيري از امام حسين (ع) است

پرویز شریف، رزمنده دفاع مقدس گفت: مباحث درس دفاعی آزادگی، مقاومت، ایستادگی و دفاع است. دكترین نظامی ایران بر ایستادگی و پدافند قرار دارد و نه جنگ افروزی و در این موضوع اولین الگو امام حسین (ع) است.

به گزارش نما، پرویز شریف از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مسئول شناسایی گردان المهدی در خصوص دلیل نامگذاری 4 آبان به نام روز بسیج دانش آموزی گفت: این روز یادآور رشادت و فداکاری بسیجیان نوجوان طی دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: بسیج دانش آموزی برای اینکه در سطح ملی گسترش یابد و همه شهر و روستاها را تحت پوشش قرار دهد سازمان دهی شد و تحت پوشش بسیج دانش آموزی در سطح دبیرستان و دبستان ها به فعالیت می پردازد.
شریف با یادآوری آرمانها و رشادت های نوجوانان بسیجی در طی دوران دفاع مقدس گفت: در روز بسیج دانش آموزی باید در خصوص انگیزه های افرادی که کم سن و سال بودند و به جنگ می رفتند با دانش آموزان طرح موضوع شود و مورد بحث و بررسی قرار گیرد و از انگیزه های آنان سخن به میان آید، به این دلیل که رشادت های این رزمنده ها زنده نگه داشته شود.
رزمنده دوران دفاع مقدس با یادآوری خاطرات حضور دانش آموزان در جنگ، گفت: در آن مقطع نوجوانان بسیجی به پیروی از بزرگترها، علاقه داشتند قابلیت ها و اعتقادات خود را به منصه ظهور برسانند به همین دلیل در شناسنامه های خود دست می بردند تا به هر قیمتی شده خود را به جبهه های نبرد حق علیه باطل برسانند.
وی تاکید کرد: رزمنده ها با نگاه به افراد کم سن و سال تر بیشتر انگیزه می گرفتند و حضور این نوجوانان بسیجی در جبهه ها بسیار موثر بود و به بقیه انرژی می داد و در آن زمان شرایط جامعه به گونه ای بود که همه می خواستند دل امام را شاد کنند و هر کس به طریقی لبخند بر لب امام بیاورد.
شریف در بیان خاطرات خود از نوجوانان بسیجی حاضر در جنگ گفت: در گردان نوجوان کم سن و سالی داشتیم به نام شهید حسین مظهری، که هر جا نیاز به فداکاری بود این شهید پیش قدم بود. در انجام کارهای سخت آماده ریسک پذیری ودر روزهای سختی که قرار بود عملیات امام علی(ع) انجام شود این شهید و بقیه رزمنده ها و بخصوص نوجوانان بسیجی شبها کانال 2500 متری را کندند که از پس جوان تنومند هم بر نمی آید.
شریف در خصوص حذف درس دفاعی از کتب درسی گفت: ما در جریان محرم طفل شش ماه، حضرت علی اصغر را داشتیم که همین سرمشق نوجوانان ما است. اگر درس دفاعی در کتب درسی وجود دارد صرفا جهت آموزش دفاع و مقاومت است و هیچ گاه در تاریخ، ایران متجاوز و حمله کننده ابتدایی نبوده است.
وی افزود: درس دفاعی در کتب درسی به دلیل طرح عملیات استراتژی در جنگ است تا بتوانیم در بحث دفاع از کشور تقویت شویم و مباحث این درس آزادگی، مقاومت، ایستادگی و دفاع است. دکترین نظامی ایران بر ایستادگی و پدافند قرار دارد و نه جنگ افروزی و در این موضوع اولین الگو امام حسین (ع) است.

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...