نسخه چاپی

داعش برای آمریكا ابزاری برای رسیدن به هدفی بزرگتر است

سفیر اسبق كشورمان در عراق با حضور در كافه خبر آخرین تحولات مرتبط با عملیات آزاد سازی موصل و مبارزه با داعش را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین با آغاز عملیات آزاد سازی موصل در عراق فضای جدیدی در این کشور بوجود آمده است و گمانه زنی های زیادی برای بعد از اتمام این عملیات شکل گرفته است.
حسن کاظمی قمی با اشاره به اینکه آمریکایی ها برغم ادعای خروج کامل همچنان در عراق حضور دارند و صرفا صحنه رویارویی و جبهه را به حضور پادگانی تغییر داده اند تا صرفا هزینه هایشان کم شود گفت: موضوع جالبی در عملیات آزاد سازی عراق وجود داشت. آمریکایی ها اصرار زیادی داشتند که فرماندهی عملیات را بر عهده داشته باشند و عراقی ها به عنوان نیروی عملیاتی با راهبری آمریکا پیش بروند. اما کار ویژه و بسیار مثبت عراق این بود که این موضوع را نپذیرفت و عملیات آزاد سازی موصل در واقعیت عملیاتی مختص نیروهای عراقی است.

به گفته کاظمی قمی این یک پیروزی بزرگ برای ملت و دولت عراق است که اجازه ندادند تا فرماندهی این عملیات بزرگ و تاثیر گذار در دست آمریکا بیفتد.

سفیر اسبق کشورمان درعراق در تشریح حضور پادگانی آمریکا در عراق گفت: آنها متوجه شده اند که هزینه هایشان خصوصا در تلفات انسانی باید به صفر برسد و در عین حال حضور نظامی شان باید تداوم یابد لذا عملا چندسالی است که آمریکایی ها در خط مقدم جبهه و در رویارویی ها دیده نمی شوند و حضور خود را در پادگان ها به منظور هدایت و رهبری تغییر داده اند.


کاظمی قمی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال حل مشکلات سوریه و عراق نیستند گفت: آمریکایی ها همانطور هم که در سوریه آنرا دنبال می کنند به دنبال این هستند که بحران به شکل کامل از این کشورها رخت نبندد. اکنون شما اگر توجه کرده باشید در این چند سال که بحران داعش در عراق و سوریه ادامه دارد و حضور نظامی آمریکا نیز هیچ گرهی از این بحران باز نکرده است بخاطر ضعیف کردن نیروها و بازیگران منطقه ای و غافل شدن افکار عمومی از رژیم اسرائیل است.

به گفته این کارشناس مسایل منطقه، آمریکا اهداف خود در خاورمیانه را تغییر نداده است بلکه روش ها و سناریوهای تازه ای به خدمت گرفته است گفت: یکی از سناریوهای آنها درگیر کردن همه پتانسیل های جبهه مقاومت در جنگ نیابتی است که با طراحی های واشنگتن و دلارهای نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس مدیریت می شود و در نهایت هدف مستهلک کردن قوا به نفع رژیم صهیونیستی است.


کاظمی قمی یکی از نگرانی های اصلی درعملیات موصل را کمک های پنهانی آمریکا به داعش و از جمله به سران و فرماندهان این گروه تروریستی دانست و گفت: آمریکا قبلا نیروهای داعش را از فلوجه خارج کرده بود و هم اکنون نیز در عملیات آزاد سازی موصل به دنبال آن است تا نیروهایی را که از موصل فرار می کنند به سمت افغانستان، یمن و یا جاهای دیگر ببرد و در مواقع لزوم از آنها استفاده کند.

سفیر اسبق کشورمان در عراق گفت: آمریکایی ها فقط ژست مبارزه با داعش را می گیرند و در عمل اقدامی برای نابودی و ریشه کن کردن آن ندارند.

کاظمی قمی تصریح کرد داعش برای آمریکا یک وسیله برای رسیدن به یک هدف مهمتر است و به نظر می رسد هنوز زمان از بین رفتن کامل و کنار گذاشتن آنها توسط آمریکا فرا نرسیده است و به همین دلیل این نگرانی جدی است که آمریکایی ها بخواهند به سران این گروه تروریستی کمک کنند تا از چنگ نیروهای عراقی بگریزند و همچنان این موضوع ادامه دار باشد.

مشروح گفتگوی مفصل خبرآنلاین با حسن کاظمی قمی سفیر اسبق کشورمان در عراق را به زودی خواهید خواند.

۱۳۹۵/۸/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...