نسخه چاپی

پشت پرده افزایش قیمت خودرو در بازار

فرا رسیدن پاییز و سردی هوا، نتوانست جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد. این در شرایطی است که فرا رسیدن دومین ماه پاییز و کاهش دمای هوا، بر سردی بازار افزوده است.

در حالی بازار خودرو با سردی متقاضیان برای خرید خودرو مواجه است که روند قیمت‌ها در طول 35 روز گذشته، نشان از افزایش قیمت‌ها دارد.

به نظر می‌رسد اعلام قیمت‌های جدید توسط برخی از خودروسازان و افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی، در تغییرات قیمتی بازار بی‌اثر نبوده است؛ اگرچه هنوز بخشنامه افزایش قیمت اجرایی نشده است. فعالان بازار معتقدند که اعمال قیمت های جدید در آینده، به طور قطع بر روی بازار اثر می گذارد.

اما این بازار سرد و کسل و بدون متقاضی خودرو، این روزها صعود قیمت برخی خودروها را به خود دیده است. بررسی روند بازار در طول 35 روز گذشته و از ابتدای پاییز نشان می‌دهد که در این مدت برخی خودروها از 200 هزار تا یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

بنا به این گزارش، در حالی که وانت سایپا SE151 در روز پایانی شهریور امسال 18 میلیون و 700 هزار تومان در بازار قیمت داشت، هم‌اکنون با افزایش حدود 200 هزار تومانی، با قیمت 18 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین در این بازه زمانی قیمت پژو 405 SLX در حدود 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده و با قیمت 33 میلیون و 300 هزار تومان فروخته می‌شود.

پژو 206 صندوقدار V8 نیز در طول 35 روز پاییز امسال با افزایش 500 تومانی قیمت مواجه بوده است؛ به طوری که قیمت آن از 38 میلیون و 200 هزار تومان در روز پایانی شهریور، به 38 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر، گزارش‌های میدانی از بازار نشان می‌دهد که سمند سورن ELX با افزایش یک میلیون تومانی قیمت در بازار روبه‌رو بوده است. به این ترتیب سمند سورن ELX در حال حاضر با قیمت 39 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود.

در این میان، در بازار قیمت برلیانس نیز با افزایش 200 هزار تومانی قیمت در 35 روز گذشته مواجه بوده و امروز 39 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین رنو ساندرو در حالی که در روز پایانی شهریور 47 میلیون تومان قیمت داشت، هم‌اکنون با افزایش 500 هزار تومانی، با قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود.

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...