نسخه چاپی

هدایت الله خادمی در گفتگو با نما:

تحریم‌كنندگان ایران اصلی‌ترین منتفعان قراردادهای جدید نفتی/ تبدیل شدن شركت های داخلی به بازوی اجرایی خارجی ها

عکس خبري -تحريم‌کنندگان ايران اصلي‌ترين منتفعان قراردادهاي جديد نفتي/ تبديل شدن شرکت هاي داخلي به بازوي اجرايي خارجي ها

ظاهرا ً دوستان تصمیم دارند چند كار دم دستی را به شركتهای داخلی بدهند تا آنها جاده صاف كن باشند و بعد كارهای اساسی را به خارجی ها واگذار كنند

قرار دادهای نفتی ، بحث داغ این روزهای فضای اقتصادی کشور است، چرا که در لوای این قراردادها، وزارت نفت، شرکت های داخلی را طرد کرده تا جا را برای فعالیت شرکتهای خارجی مهیا کند.
در همین رابطه عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه مشارکت دادن خارجی ها در قراردادهای نفتی، این شیوه نیست، این الگو، یک الگوی من درآوردی است.
هدایت الله خادمی با بیان اینکه در حوزه نفت ما توانائی بالقوه و بالفعل زیادی داریم گفت: شرکتهای داخلی زیادی هستند که در حال حاضر در حوزه نفت فعالیت می کنند و توانائی آن را دارند تا در هر زمینه ایی اعم از کشف،استخراج، حفاری و خدماتی ورد پیدا کنند.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه صحیح استفاده از ظرفیت های خارجی در داخل کشور گفت: ما باید در هر حوزه و نه تنها نفت، کاستی های مان را شناسائی کنیم و در آن حوزه اجازه فعالیت به خارجی ها بدهیم، از آنها بخواهیم که آن را به نیروهای داخلی آموزش دهند.
مدیرعامل اسبق شرکت حفاری شمال ادامه داد: متاسفانه در قرار دادهای جدید نفتی، خارجی ها می آیند و می مانند ، به عبارتی صاحب خانه و صاحب مال می شوند،
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان اینکه هدف ما از انتقاد به قراردادهای نفتی، حفظ عزت کشور است، اظهار داشت: ما می خواهیم منابع کشور در داخل حفظ شود، استعدادهای مان شکوفا شود و کشور در این مبحث عقبگرد نداشته باشد و پس از این همه پیشرفت، پسرفت داشته باشیم.
وی به عقد قرارداد وزارت نفت با چند شرکت داخلی پس از ابلاغ قراردادها اشاره کرد و افزود: ظاهرا ً دوستان تصمیم دارند چند کار دم دستی را به شرکتهای داخلی بدهند تا آنها جاده صاف کن باشند و بعد کارهای اساسی را به خارجی ها واگذار کنند، ما مخالف ورود شرکتهای بزرگ خارجی به ایران نیستیم، ما می گوئیم آنها منابع مالی را بیاورند اما کار را بسپاریم به شرکتهای داخلی که هم تخصصش را دارند و هم توانائی اش، اما دوستان ما این را باور ندارند.
خادمی به نوع کار کردن شرکتهای خارجی در ایران اشاره کرد و افزود: وقتی ما می گوییم با توتال قرارداد بسته ایم به این معنی نیست که صفر تاصد را آنها از خارج کشور می آورند، نه خیر، توتال به عنوان یک شرکت بزرگ بین المللی با همین شرکتهای داخلی عقد قرارداد می کند و کار را به آنها می سپارد.
مدیر عامل سابق شرکت حفاری شمال به پیشرفتهای کشور در حوزه نفت پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:امروز ما 4 میلیون بشکه نفت تولید می کنیم و به بازارهای بین المللی صادر می کنیم، این ها همه از همت جوانان خود ما بوده است، پس باید خودمان را باور کنیم.
وی در پایان این گفت و گو تاکید کرد: درست است که ما یک سری کمبودهایی داریم که عمده آن هم در مسائل مالی است، اما توانایی ها و داشته هایمان نیز در این حوزه زیاد است، لذا ضروری است با مدیریت این مسائل به گونه ایی حرکت کنم که عزت ما حفظ شود

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...