نسخه چاپی

قیمت جهانی نفت كاهش یافت

بر اساس ین گزارش، قیمت هر بشكه نفت برنت امروز با 16 سنت كاهش به 50 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت برنت در آستانه كاهش هفتگی بیش از 2 درصدی قرار دارد كه بیشترین كاهش از اواسط ماه سپتامبر تاكنون است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که تردیدها در این باره که آیا تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک می توانند در مورد کاهش تولید نفت به توافق برسند بر بازار سایه افکنده، قیمت نفت امروز کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در 6 هفته اخیر قرار گرفت.

کارشناسان سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و همتایانشان از دیگر کشورهای تولید کننده نظیر روسیه امروز مذاکرات 2 روزه خود در مورد توافق بر سر کاهش تولید را در وین آغاز کردند. انتظار می رود این توافق در نشست 30 نوامبر اوپک به صورت رسمی اعلام شود. اما اختلاف نظرها در مورد اینکه کدام کشورها باید از اجرای این توافق مستثنی شود، همچنان جدی است.

بر اساس ین گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 16 سنت کاهش به 50 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت برنت در آستانه کاهش هفتگی بیش از 2 درصدی قرار دارد که بیشترین کاهش از اواسط ماه سپتامبر تاکنون است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 27 سنت کاهش به 49 دلار و 45 سنت رسید و در مسیر بیشترین کاهش هفتگی در طی 6 هفته گذشته قرار گرفت.
تحلیلگران موسسه کنکوز نچرال ریسورسز گفتند: «تردیدهایی در مورد توانایی و تمایل اوپک برای اجرای هر گونه توافق بر سر کاهش تولید وجود دارد.»
شرکت نفتی توتال فرانسه روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد قیمت ها شکننده باقی بماند و هزینه ها همچنان کاهش یابد.
قیمت های پایین نفت همچنین به شرکت نفتی انی ایتالیا آسیب زده و موجب شده زیان سه ماهه این شرکت به بیش از رقم پیش بینی شده برسد.

۱۳۹۵/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...