نسخه چاپی

سردار مویدی: عده‌ای می‌گویند، اعدام‌ها و دستگیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ایران جوابگو نیست

قائم مقام دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: اینكه عده ای می گویند اعدام ها و دستگیری ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ایران جوابگو نیست، به این دلیل است كه آنها هنوز حجم عظیم اقدامات مقابله ای ایران در مبارزه با مواد مخدر را درك نكرده اند.

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین از ملایر ؛ سردار علی مویدی، که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان و نشست کشوری اجرای طرح ملی کرامت در شهر ملایر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این در حالیست که دنیا در گردهمایی سالانه از اقدامات مقابله ای ما با مواد مخدر تعریف می کند و بر این اذعان دارند که ما بسیار موفق عمل کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما افتخار می کنیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی حوزه مقابله در زمینه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک کارکرد درخشان و کارنامه طلایی است و اگر این اقدام همراه با ایثار، شهادت و جانفشانی در حوزه های مختلف نبود، امروز وضعیت ما در حوزه مواد مخدر به مراتب بدتر از وضع موجود بود.

سردار مویدی تصریح کرد: امروز عده ای اعدام ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر را سیاسی کرده اند، اما نباید از این امر غفلت کنیم که رویکرد ما فرهنگی و اجتماعی است و باید بر این بخش متمرکز شویم.

وی افزود: هر کس در این نظام نفس می کشد، در راستای مبارزه با مواد مخدر به نوعی مسئولیت دارد و هم اکنون دغدغه در همه سطوح نظام برای مبارزه با موارد مخدر ایجاد شده و این نشان می دهد که از بالا تا پایین ترین سطح در قبال این دغدغه باید تکالیف و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

سردار مویدی، تمرکز بر آسیب های اجتماعی را از اولویت مهم کشور طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب به روسای سه قوه عنوان کرد و افزود: اعتیاد جرایم ناشی از آسیب های اجتماعی است و در اولویت مهم نظام قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه سپاه و بسیج در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر بسیار هوشمندانه ورود پیدا کرده است، گفت: در طرح ملی کرامت نیز نقش سپاه و بسیج بسزا و تعیین کننده است و انتظار داریم نگاه به طرح کرامت یک نگاه همه جانبه باشد و صرفا مقابله ای نباشد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به توفیق های نسبی اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در پنج استان کشور اشاره کرد و گفت: در این رابطه با بررسی طرح کرامت در ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بسیج، به توافق رسیدیم تجربه ای که در شهرستان ملایر اتفاق افتاده، استمرار یابد.

سردار مویدی وجود ظرفیت های خوب و قابلیت های ارزشمند در بین مردم و مدیران، فرهنگی بودن این منطقه و حساسیت نسبت به آسیب های اجتماعی، وجود افراد دلسوز، وحدت و هماهنگی و انسجام در استان و شهرستان و بویژه عدم پذیرش فرهنگ بیگانه را از دلایل انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح کرامت برشمرد.

وی با بیان اینکه نتیجه طرح کرامت در دو شهر ملایر همدان و فلاورجان اصفهان به سایر شهرستان های کشور تعمیم داده خواهد شد، افزود: نتایج این طرح در دو شهر ملایر و فلاورجان در گزارش های آینده کشور در محضر رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد کشوری ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: حجم کار به اندازه ای عظیم است که همه دستگاه های مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان باید بسیج شوند و برای شهرستان برنامه داشته باشند و ما نیز در مرکز کشور در سه سطح طرح کلان کشوری با همکاری سازمان بسیج مستضعفان، طرح استانی و شهرستانی برنامه ریزی کرده ایم.

سردار مویدی با بیان اینکه دنیا بر روی آموزش و پرورش و اصل خانواده متمرکز شده است، افزود: از مسئولان استان همدان انتظار داریم امکانات استانی را برای اجرای این طرح بسیج کنند و این امر مستلزم برنامه ریزی است.

وی گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تلاش خواهیم کرد مراکز ترک اعتیاد به تعداد نیاز در شهرستان ملایر تاسیس و فعال شود و از نظر مالی برای ایجاد مراکز DIC و شلتر کمک خواهیم کرد.

سردار مویدی همچنین با خانواده شهید علی چراغی یکی از شهدای شهرستان ملایر دیدار کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...