نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگو با نما:

دستگاه دیپلماسی ما روحیه انقلابی ندارد/ اصلاح طلبان با انقلابی گری مشكل دارند/ قلمداد كردن سازش به عنوان موفقیت فاجعه اصلی سیاست خارجی است

عکس خبري -دستگاه ديپلماسي ما روحيه انقلابي ندارد/ اصلاح طلبان با انقلابي گري مشکل دارند/ قلمداد کردن سازش به عنوان موفقيت فاجعه اصلي سياست خارجي است

حمیدرضا ترقی، گفت: دولت مواضع انقلابی را در عرصه بین المللی تنش زا تلقی می كند و سعی می كند از این مواضع انقلابی فاصله بگیرد.

حمیدرضا ترقی، در گفتگو با نما در خصوص انقلابی عمل کردن در حوزه دیپلماسی و عملکرد دستگاه دیپلماسی در مواجهه با نقض برجام از سوی طرف غربی، گفت: یکی از ضعف های جدی سیاست خارجی کشور، در واقع فقدان انقلابی گری در مشی وزارت خارجه ایران است. این مشی موجب شده است، استراتژی نرمش قهرمانانه ای که مورد نظر مقام معظم رهبری بود که سال گذشته و امسال باید در فعالیت سیاست خارجی دولت دنبال می شد، نتوانست به نحو صحیحی اجرا شود و نتیجه مثبتی که می توانست این استراتژی برای کشور داشته باشد، بدست آورد.
وی ادامه داد: به نظر می آید، این مسئله ناشی از روحیه حاکم بر دولت فعلی است و در موضع گیری های رئیس جمهور بارها این نکته مطرح شده است که انقلابی گری تا چه زمانی ادامه یابد! و نوعا با رفتارهای انقلابی، اصلاح طلبان همیشه مشکل داشتنند و همانطور که در دولت اصلاحات هم انقلاب را تمام شده تلقی می کردند و معتقد بودند باید در واقع ما اسلام انقلابی را کنار بگذاریم و با اسلام انقلابی نمی شود به توسعه دست یافت و مواضع انقلابی حضرت امام (ع) را سعی می کردند تحریف کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت مواضع انقلابی را در عرصه بین المللی تنش زا تلقی می کند و سعی می کند از این مواضع انقلابی فاصله بگیرد، خاطر نشان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند: من یک انقلابی هستم و نه یک دیپلمات و با این سخن رفتاری که دیپلماتهای کنونی آن را مناسب با سیاستهای حاکم بر نظام بین الملل می دانند را رفتاری غیر انقلابی دانستند. که طبیعتا نمی تواند مصالح جمهوری اسلامی ایران و حتی مصالح جهان اسلام را مورد توجه قرار دهد.
وی تصریح کرد: بنابراین به نظر می رسد در سیاست خارجی، اگر نتوانیم مواضع انقلابی را حفظ کنیم و بر مواضع انقلابی تکیه کنیم، همچنان که در برجام مستمرا در حال امتیاز دادن به دشمن هستیم، باید این امتیاز دهی را ادامه بدهیم و این به ضرر نظام جمهوری اسلامی و بر خلاف مصالح و منافع ملی است.
ترقی با بیان اینکه غربی ها متاسفانه نقطه ضعف دولت را بدست آوردند، ادامه داد: سعی می کنند از این نقطه ضعف دولت در حوزه اقتصاد و استراتژی تکیه به بیرون دولت استفاده کنند و به طور مستمر خواسته و سیاستهای خودشان را تحمیل کنند، دولت نباید اجازه دهد به علت گرایش به بیرون که در سیاستهای اقتصادی است نقطه ضعفی به دشمن و آمریکا بدهد، که از آن نقطه ضعف در واقع برای فشار وارد کردن بر جمهوری اسلامی استفاده کند.
ترقی تاکید کرد: این مسئله هم جز از طریق تحقق اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند، یعنی استفاده از ظرفیت های داخلی کشور مثل: پیمانکاران داخلی، بسیج، ارتش و سپاه که از توانمندیهای خاص و ظرفیتهای بالایی برخوردار هستند، امکان پذیر نیست.
وی در پایان گفت: به نظر می رسد اگر دولت این نقطه ضعف را برطرف کند و با تکیه بر ظرفیت های داخلی، مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، قعطعا دشمنان نمی توانند با این قاطعیت، مصوباتی به تصویب برسانند که فشار را بر دولت افزایش دهد. لذا اتخاذ مواضع متقابل و خنثی کننده در سیاست خارجی به صورت قاطع لازم است صورت بگیرد و هم بر طرف کردن نقاط ضعف و آسیب پذیری که دشمن از آن سوءاستفاده می کند.

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...