نسخه چاپی

اختصاصی نما

امر به معروف و نهی از منكر چه شد؟

فضل الله فرخ

 امسال هم بحمدالله ایام عزای حسینی با شکوه بهتر و گسترده‌تر از هر سال برگزار شد خوشبختانه هر سال که می‌گذرد توجه به عاشورا و نهضت حسینی جهانی‌تر و درخشان‌تر می‌گردد. امسال شاهد بودیم که تهدیدها و به خاک و خون کشیدن عزای حسینی در برخی از کشورها زره‌ای در اراده و عزم مردم اثر نگذشت و بزرگترین حضور بی نظیر تاریخ را در مراسم اربعین رقم زدن و جاذبه حسینی افراد و ملیت‌های گواگون و مذاهب مختلف را به خود جلب نمود.
مردم در عراق و سایر کشورها آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهاده و صدها و هزارها میلیارد در برپایی عزای حسینی هزینه نمودند و نشان دادند که نورالهی و چراغ هدایت خاموش شدنی نیست بلکه روز به روز درخشان‌تر می‌شود آری (یریدون لیطغوا نوراله بافواههم واله متم نوره ولوکره الکافرون) هزار چهارصد سال است که دشمنان نهضت حسینی با تمام توان و قدرت و امکانات خود به عناوین مختلف کوشیدند این نور الهی را خاموش سازند اما بر همگان ثابت شد که چراغی را که ایزد برفروزد هر آن کس پف کند ریشه‌اش بسوزد.
درود و رحمت خدا بر تمامی کسانی که در گذشته و حال در درخشان نگاه داشتن این نور کوشیدند و نسل به نسل پرچم عزای حسینی را به یکدیگر سپردند و این پرچم را برافراشته‌تر نگاه داشتند اما توقع و انتظار بیشتر این است که در این حرکت مقدس به اهداف حضرت سید الشهدا(علیه السلام) بیشتر توجه شود یکی از اهداف مهم حضرت سید الشهدا(علیه السلام) احیای دو فریضه بزرگ اسلامی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه در جوامع اسلامی و حتی در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به فراموشی سپرده شده مگر امام حسین(علیه السلام) نفرمود؛ «ارید ان امر بالمعروف وانعی عن المنکرو» مگر در آیات متعدد قرآن بر مسئله امر به معروف و نهی از منکر تأکید نشده؟ مگر صدها حدیث و روایت از قول پیامبر اسلام و ائمه معصومینه در مورد امر به معروف و نهی از منکر نداریم؟ مگر نه این است که حضرت علی(علیه السلام) تمام خوبی‌ها را در برابر این فریضه بزرگ مانند نمی در برابر اقیانوس می‌داند؟ مگر از نظر تمامی مراجع گذشته و حال امر بمعروف و نهی از منکر واجب شمرده نشده؟
پس چرا پس از سالها از برقراری حکومت جمهوری اسلامی این دو واجب احیاء نشده؟
اصل هشتم قانون اساسی مربوط به این دو فریضه بزرگ بود که سالها گذشت و به آن توجه نشد در سالهای اخیر با پیگیری‌های زیاد عده ای از دلسوزان و نمایندگان مجلس طرح این قانون را به تصویب رساندن و آماده اجرا گردید و شورای آن و مسئولین مربوطه آن مشخص شدند ولی با گذشت ماه‌ها خبری از اجرای آن نشد و متأسفانه روز به روز شاهد گسترش فساد در زمینه‌های فرهنگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و غیره هستیم و سؤال اینجاست که چرا به قانون عمل نمی‌شود.
مسئولین که در هنگام انتخابات ادعای قانون مداری می‌کردند چرا اکنون کوچکترین توجهی به قوانین ندارند؟
چرا قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی‌شود؟
چرا قانون عفاف و حجاب اجرا نمی‌شود؟
چرا مسئولین به فراموین و دستورات رهبری توجه ندارند؟
این فاجعه و مصیبت بزرگی است که مقام معظم رهبری یک موضوع و دستور را بارها تکرار کنند. امر و فرمایش رهبری واجب‌الاجراست و مسئولی اگر ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر باشند که باید اینگونه باشند. که از تو به یک اشاره از ما بسر دویدن.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...