نسخه چاپی

محسن كوهكن در گفتگو با نما:

تمدید تحریم ها نقض برجام است/ تصویب طرح داماتو با روح برجام مخالف است

عکس خبري -تمديد تحريم ها نقض برجام است/ تصويب طرح داماتو با روح برجام مخالف است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر گونه تحریم جدید و یا تمدید یا ادامه داشتن تحریم‎ها به هر شكل ممكن نه تنها با ظاهر بلكه با روح برجام مغایرت دارد.


محسن کوهکن، عضو کمیسیون صایع و معادن مجلس و نمانیده مردم لنجان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص تصمیم مقتضی ریاست جمهور در برخورد با تمدید تحریم ایران در طرح داماتو و نقض برجام از سوی آمریکایی‎ها، گفت: دولت اگر به دنبال این است که اقدام مقتضی در برابر اقدام آمریکا انجام دهد باید قانونی را که مجلس سال گذشته در خصوص برجام به تصویب رسانده است را اجرا و عملیاتی کند.
وی در ادامه به رفع تحریم‎ها در توافق برجام اشاره کرد و افزود: همه مسئولان و تیم مذاکره کننده بارها بیان کرده‎اند که چرایی بحث در خصوص برنامه هسته‎ای به دلیل رفع تحریم‎ها بوده است و موضوع دیگری بغیر از رفع تحریم‎ها در بحث‏ها و گفتگوهای طرفین وجود نداشت.
نماینده مردم لنجان در خانه ملت با بیان قسمتی از سخنان لاریجانی در صحن علنی مجلس که طرح داماتو با روح برجام مخالف است، اذعان داشت: هر گونه تحریم جدید و یا تمدید یا ادامه داشتن تحریم‎ها به هر شکل ممکن نه تنها با ظاهر بلکه با روح برجام مغایرت دارد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت اذعان داشت: آنچه که مسلم است و مجموعه دوستان بر آن تأکید داشته و دارند این است دولت در اقدام متقابل با رفتار آمریکایی‎ها مکلف است تا مواد دو و سه مصوبه مجلس در خصوص اقدام متقابل دولت در برنامه هسته ای را سریعا اجرا و عملیاتی کند.
نماینده مردم لنجان درخصوص قانون اقدام متقابل و مناسب دولت در اجرای برجام گفت: یبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت را موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم، تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کرده و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران را به اجرا گذارد.

کوهکن در خاتمه بیان داشت: زمانی که شورای عالی امنیت ملی و هیأت نظارت بر برجام بررسی کردند که برجام از سوی طرف مقابل نقض شده، برجام نقض شده اعتباری ندارد و ایران نیز الزامی برای پایبندی به برجام نقض شده ندارد و عامل این موضوع هم یکی از مجموعه هایی گروه 1+5 که آمریکایی ها هستند، می‎باشند.

۱۳۹۵/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...