نسخه چاپی

خسارات زلزله ۷.۸ ریشتری در جزایر سلیمان

گزارش‌های اولیه از خسارات و تلفات احتمالیِ زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری در جزایر سلیمان حاكی از آن است كه حدود ۳۰۰۰ نفر تحت تاثیر این حادثه طبیعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این زمین لرزه به قدرت ۷.۸ در مقیاس ریشتر بامداد امروز (جمعه) به وقت محلی جزایر سلیمان در اقیانوس آرام را لرزاند.

بنابر گزارش‌های اولیه تعداد زیادی ساختمان در این حادثه تخریب شده است. زمین لرزه به چندین ساختمان از جمله تعدادی خانه،‌ یک بیمارستان و یک کلیسا خسارت وارد کرده و منجر به قطعی برق در نزدیکترین منطقه مسکونی به کانون ساحلیِ زلزله شده است.

در پی این حادثه طبیعی ساکنان محلی با تخلیه خانه‌های خود به تپه ها و مناطق مرتفع پناه بردند. در عین حال به دلیل دشواری برقراری ارتباط در مجمع‌الجزایر سلیمان هنوز خبری از تلفات این زمین‌لرزه منتشر نشده است.

همچنین مقام‌های محلی نسبت به وقوع جزر و مدهای شدید هشدار داده‌اند.

به گزارش یورونیوز، دولت استرالیا آمادگی خود را برای کمک به آسیب دیدگان این زمین لرزه اعلام کرده است.

سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا کانون این زمین لرزه را در ۴۸ کیلومتری عمق زمین و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق هونیارا، پایتخت جزایر سلیمان گزارش کرده است.

مجمع‌الجزایر سلیمان که از ۹۰۰ جزیره تشکیل شده از نظر زمین شناسی به «حلقه آتش فعال» معروف است و در سال ۲۰۰۷ در پی زمین لرزه ۸.۱ ریشتری شاهد یک سونامی بود. این فاجعه ۵۰ کشته برجای گذاشت و ۱۳ روستا را هم ویران کرد.

۱۳۹۵/۹/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...