نسخه چاپی

وزیر خارجه تركیه از نزدیك بودن آزادی الباب سوریه خبر داد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه جمعه شب در مجلس ملی این کشور از نزدیک بودن آزادی شهر استراتژیک الباب در سوریه خبر داد.

چاوش اوغلو که در مذاکرات بودجه سال 2017 میلادی در مجلس ملی ترکیه سخن می گفت از نزدیک شدن نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای ارتش ترکیه خبر داد و افزود: انتظار می رود این عملیات به زودی به پایان می رسد.
همچنین رسانه های روسیه با کد فوری از ورود تانک های ارتش ترکیه به شهر الباب خبر می دهند و رسانه های ترکیه این خبر را به نقل از روس ها منعکس کرده اند.

وی درخصوص شهر منبج اظهار کرد: یک گروه از کارشناسان نظامی ترکیه به همراه نظامیان آمریکایی به منبچ اعزام شدند. ترکیه تا عقب نشینی کامل عناصر YPG (یگانهای مدافع خلق) از منبچ به شرق رودخانه فرات، به تلاش های خود ادامه خواهد داد.
چاوش اوغلو در حالی از نزدیک بودن عملیات آزاد سازی الباب خبر می دهد که رسانه های ترکیه شب گذشته (پنجشنبه) از اعزام 300 تن از نیروهای کماندوی ارتش ترکیه به سوریه برای شرکت در عملیات سپر فرات این کشور خبر دادند.
نیروهای ترکیه و معارضان سوری مورد حمایت این کشور هفته هاست که می گویند به دروازه های الباب رسیده و در محاصره شهر هستند.

ترکیه از 24 اوت گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه آغاز کرده و به گفته ارتش این کشور تاکنون نزدیک به دو هزار کیلومتر در منطقه از عناصر تروریستی داعش و سایر عناصر تروریستی پاکسازی شده است. ترکیه بر آن است تا منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه و به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.

آنکارا با ادعای اینکه وجود عناصر تروریستی داعش و گروه های PYD/YPG تهدیدی علیه امنیت ملی و مرزهای بین المللی این کشور است، تاکید دارد این منطقه را از عناصر تروریستی پاکسازی و منطقه ای امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد خواهد کرد.
از نظر ترکیه PYD/YPG شاخه ای از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) است و این کشور بیم آن دارد که این گروه ها منطقه خودمختاری را در شمال سوریه تشکیل دهند و تمامیت ارضی و امنیت ملی این کشور را به مخاطره بیندازند.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...