نسخه چاپی

اسناد محرمانه توافق با ایران را منتشر كنید

پایگاه خبری TOWER گزارش داد كه شماری از سناتورهای دموكرات از جمله سناتورهایی كه حامی توافق هسته ای ایران هستند خواستار انتشار اسناد محرمانه برجام شدند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، پایگاه خبری دیلی بیست نیز روز دوشنبه گذشته گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا این اسناد را در زمره اسناد طبقه بندی شده ای قرار داده است که تنها اعضای کنگره و مقاماتی که عدم سوء پیشینه امنیتی دارند میتوانند به آن دسترسی داشته باشند؛ اگرچه عده‌ای معتقدند که این اسناد اصلاً نباید طبقه بندی شده و محرمانه باشد.
براساس این گزارش، این اسناد دربردارنده جزئیات معافیت های مربوط به روندهای بررسی استانداردهای هسته‌ای و همچنین تعهدات آمریکا در زمینه اقتصاد ایران و جزئیات مربوط به آزادسازی 1.7 میلیارد دلار از داراییهای ایران در ارتباط با تبادل زندانیان است.
این گزارش افزود؛ انتظار میرود که دونالد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا این اسناد را منتشر کند؛ اقدامیکه مورد حمایت چند تن از مقامات ارشد جمهوریخواه در کنگره آمریکا از جمله سناتور جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا است.
سناتور جان تستر سناتور دموکرات که به توافق رای مثبت داده بود نیز میگوید که حامی شفافیت است و برای اطمینان بیشتر مایل است این اسناد منتشر شود.
سناتور دموکرات بن کاردین نیز می‌گوید که از نظر او دلیلی وجود ندارد که این اسناد منتشر نشود. همچنین سناتور کریس کونز نیز میگوید که این اسناد طبقه بندی شده نیست پس باراک اوباما نباید آنها در زمره اسناد طبقه بندی شده قرار می‌داد.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...