نسخه چاپی

كوچكی نژاد در گفتگو با نما:

رشد سی و چهار پله‎ای كشور كذب است/ رشد علمی ما در حدود نه درصد كاهش پیدا كرده است

عکس خبري -رشد سي و چهار پله‎اي کشور کذب است/ رشد علمي ما در حدود نه درصد کاهش پيدا کرده است

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایت گفت: تخصیص ندادن بودجه در بخش‎های پژوهشی و دانش بینان باعث شده تا از رتبه های علمی جهانی عقب‎تر قرار بگیریم این درحالی است كه روحانی در زمان ارائه بودجه به مجلس بیان كرد كه سی و چهار پله در علوم رشد كرده ایم كه این حرف روحانی دروغی بیش نیست بلكه ما عقب تر از آماری كه روحانی اعلام می‎كند، قرار داریم.

جبار کوچکی نژاد، عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به عدم تخصیص بودجه واعتبارات به بخش پژوهش و شرکت‎های دانش بنیان، گفت: عدم رعایت اصل 44 قانون اساسی و حجیم شدن دولت باعث شده تا اعتبارات به درستی به دستگاه‎ها اختصاص نیابد.

وی در ادامه به 360 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی اشاره و بیان داشت: بیش از 95 درصد از این بودجه به پرداخت‎های دولت صرف می ‌شود و این برای بودجه کشور فاجعه‎ای بشمار می‌رود.

این نماینده مردم رشت در خانه ملت تصریح کرد: این نوع رفتارها و تدوین بودئجه نشان دهنده این است که دولت در بخش اقتصادی حرکت نمی‎کند.

کوچکی نژاد د ر ادامه به عدم تخصیص بودجه به شرکت های دانش بنیان و تحقیق و پژوهش اشاره و اذعان داشت: از آنجایی که 95 درصد بودجه دولت به پرداخت‎ها هزینه می‌شود از این رو دولت برای این که بتواند تعادل ایجاد کند بودجه شرکت‎های دانش بینان و بخش‎های پژوهش و تحقیق سازمان‎ها، نهادها و شرکت‎ها را حذف می‎کند.

این نماینده مجلس به احضارات روحانی در زمان ارائه بودجه به مجلس در خصوص رشد سی وچهار پله ای ایران در بخش علم اشاره و ادامه داد: تخصیص ندادن بودجه در بخش‎های پژوهشی و دانش بینان باعث شده تا از رتبه های علمی جهانی عقب‎تر قرار بگیریم این درحالی است که روحانی در زمان ارائه بودجه به مجلس بیان کرد که سی و چهار پله در علوم رشد کرده‎ایم که این حرف روحانی دروغی بیش نیست بلکه ما عقب تر از آماری که روحانی اعلام می‎کند، قرار داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: وقتی نخبگان نتوانند در بخش های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان تولید علم کنند قطعا بخش های صنعتی ما سنتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و سنتی نیز اداره می‌شوند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت تصریح کرد: عدم تحقیق و پژوهش صنعت ما را نه تنها پیشرفته نخواهد کرد و نخواهیم توانست در بازارهای جهانی و داخلی با رقبای خود به رقابت بپردازیم بلکه کشور ما را به کشوری وارداتی تبدیل خواهد کرد معضلی که امروز مردم و دولت و بخش های صنعتی با آن مواجه هستند.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...