نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نما :

وعده دولت برای حذف دریافت مالیات ارزش افزوده شالیكاران / جزئیات منتفی شدن استیضاح وزیر اقتصاد

محمدرضا پورابراهیمی گفت : از محورهای مهم استیضاح وزیر اقتصاد بحث عدم تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی در كشور ،بحث مالیات بر ارزش افزوده بود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد گفت: استیضاح وزیر اقتصاد با امضای ۲۸ نفر از نمایندگان از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون اقتصاد ارجاع شده بود، قرار بود در این جلسه موضوع استیضاح وزیر مطرح شود ، از محورهای مهم استیضاح وزیر بحث عدم تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی در کشور ،بحث مالیات بر ارزش افزوده بود و بخشی از سئوالات نیز به موضوعات منطقه ای نمایندگان بر می گردد.
وی ادامه داد :با توجه به مواد آئین نامه مجلس تا زمانی تعداد استیضاح کنندگان تا زمانی بررسی در کمیسیون تعداد امضا کنندگان کمتر از 10 نفر باشد موضوع استیضاح منتفی است در غیر این صورت گزارش درخواست استیضاح وزیر اقتصاد به هیئت رئیسه ارجاع داده می شود تا صحن علنی زمان بندی را برای جلسه استیضاح در دستور کار قرار بدهد .
در آخرین جلسه کمیسیون ۲۲ نفر از امضا کنندگان این طرح استیضاح به صورت مکتوب و یک نفر به صورت شفاهی از درخواست خود برای استیضاح وزیر انصراف دادند. بنابراین گزارش انصراف استیضاح کنندگان به هیئت رئیسه مجلس از سوی کمیسیون اقتصاد ارائه شد.
دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شالیکاران بر خلاف قانون بوده و وزارت امور اقتصاد و دارایی درصدد حذف این مالیات از کلیه مراحل تبدیل برنج است.
نماینده مردم کرمان ادامه داد: تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر محصولات کشاورزی موضوعی دیگری بود که در حضور وزیر اقتصاد مطرح شد در این جلسه نمایندگان استانهای شمالی سئوالاتی را مطرح کردند و موضوع تولید برنج در کشور مورد بررسی قرار گرفت شالیکاران مخصوصا در شمال کشور دچار مشکلات مختلفی در این خصوص شدند ،محصولی که تولید آن نیازمند حمایت دولت است.
در این موضوع قانون مشکل را و راه حل را مشخص کرده بود ولی بخشهای از قانون نیازمند استفساریه بود مقرر شد کمیته ای تشکیل و متنی تهیه شود ،دولت اعلام آمادگی کرده اگر استفساریه ای نمایندگان برای حل این موضوع در صحن علنی تهیه کنند برای حذف مالیات از ارزش افزوده برنج کاران اقدامات مقتضی را انجام داد.
گفتنی است که بر اساس قانون، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان خلاف قانون است که در برخی از مناطق کشور، شالی کوبی‌ها از کشاورزان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند. میزان تولید برنج در کشور، سالانه بیش از 2 میلیون تن است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: از موارد دیگر مهمی که در این جلسه مطرح شد اظهار اقدامات مهم وزارت اقتصاد در موضوع حقوق های نجومی بود و همین طور موضوع مهم تعیین و تکلیف سهام شرکتهای که در بحث سهام عدالت فعال هستند

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...