نسخه چاپی

واكنش اردوغان به انفجار شب گذشته استانبول

رئیس‌جمهوری تركیه در بیانیه‌ای اعلام كرد كه انفجارهای مركز استانبول با هدف برجا گذاشتن تعداد تلفات بالا صورت گرفته است.

به گزارش نما، در این بیانیه اینگونه آمده بود: «یک حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان ما صورت گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که این انفجارها علیه بازی فوتبال «بشیکتاش-بورساسپور» با هدف افزایش تعداد تلفات و قربانیان بوده است. در نتیجه این حملات متأسفانه شهدا و زخمی‌هایی داشتیم».

ابتدا منابع خبری از زخمی شدن دست‌کم 20 نفر در این انفجارها خبر دادند. اما برخی منابع رسانه‌ای سپس از قول منابع امنیتی مدعی شدند دست‌کم 13 نفر کشته شده‌اند.

بعد از آن وزیر کشور ترکیه، بامداد یکشنبه اعلام کرد شمار تلفات دو انفجار در استانبول به 29 کشته و 166 زخمی افزایش یافته است.اعلام این آمار پس از انتشار نتایج گوناگون و بسیار متناقض درباره شمار تلفات این دو انفجار صورت گرفت.

یکی از این دو انفجار در محوطه بیرونی باشگاه بشیکتاش و دیگری در نزدیکی پارک «مچکا»، واقع در منطقه «شیشیلی» استانبول به وقوع پیوست.

وزارت کشور ترکیه می‌گوید انفجار صورت گرفته در نزدیکی پارک مچکا را عامل انتحاری انجام داده است.انفجار دیگر در مجاورت ورزشگاه «وودافون آرنا» متعلق به تیم فوتبال «بشیکتاش» ترکیه که در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده، رخ داد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...