نسخه چاپی

هدایت الله خادمی در گفتگو با نما:

حكایت خام فروشی و هدررفت سرمایه ملی/خام فروشی سهم اشتغالزایی را به جیب سایر كشورها می ریزد

عکس خبري - حکايت خام فروشي و هدررفت سرمايه ملي/خام فروشي سهم اشتغالزايي را به جيب ساير کشورها مي ريزد

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: مسئولان ما به مردم دروغ می گویند و از آنجایی كه مردم ایران شعار زده هستند و به دنبال تحقیق و بررسی صحبت‌های مسئولین نیستند حرف‏ها و دروغ های آنان را باور می‎كنند.

هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغ ملک درخانه ملت و عضو کمیسیون انرژی در واکنش به فروش نفت بصورت فریز در بازرهای جهانی در گفتگو با خبرنگار نما، گفت: مسئولان وزارت نفتی ما در اوپک بر عکس شوهایی که براه می‎اندازند اقدام خاصی انجام نداده‎ایم.



نماینده مردم ایذه و باغ ملک در خانه ملت اظهار داشت: کشورهای عضو اوپک ایران، لیبی و نیجر از فریز کردن نفت جدا کردند چرا که تولید این کشورها بیشتر بوده اما مجالی برای فروش نفت خود نداشته‎اند از این رو به آنها اجازه داده اند تا نفت را تولید کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تولید نفت ایران در سال‎های گذشته چهار میلیون یا سه میلیون نهصد و نود میلیون بشکه بوده است، گفت: وزرات نفت بعد از پایان نشست سران اوپک با خوشحالی بیان می‏کند که به ایران اجازه داده‏اند تا طبق سال‏های قبل از تحریم نفت را بفروش برسانند اما تنها سه میلیون هفتصد هزار بشکه تولید داریم و عملا ما نیز طبق بقیه کشورها تولید نفت خود را کاهش و فریز را انجام داده‎ایم.

خادمی اذعان داشت: مسئولان ما به مردم دروغ می گویند و از آنجایی که مردم ایران شعار زده هستند و به دنبال تحقیق و بررسی صحبت‌های مسئولین نیستند حرف‏ها و دروغ های آنان را باور می‎کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: از آنجایی که ایران خام فروش است و خداوند ثروت خود را در اختیار ایران قرار داده اما مسئولان بجای این که این ثروت خدادای را به صدها فرآورده برای فروش تبدیل کنند، متاسفانه خام خام، ثروت خدا را در اختیار کشورهای دیگر قرار می‎دهند.

خادمی ادامه داد: از آنجایی که مسئولان ما برای آینده برنامه ای در دست ندارند از این رو راحت ترین کار که همان خام فروشی است را انجام می‎دهند.

عضو کمیسیون انرژی در خانه ملت در ادامه به وضعیت نامناسب پالایشگاه‎های کشور اشاره و بیان داشت: در برخی از پالایشگاه‎ها بقدری وضعیت بد است که فروش نفت خام بهتر از این است که نفت را به فرآورده تبدیل کنند.

نماینده ایذه و باغ ملک گفت: قیمت فرآورده‎ای که درپالایشگاه‎های نامناسب تولید می‌شود از نفت پایین‎تر است و دلیلش نیز این است که درصد تولید نفت کوره که بی ارزش ترین فرآورده نفتی است سی درصد است در حالی که تولید نفت کوره کشورهای دیگر تولید و صادر کننده نفت تنها دو درصد است.

خادمی در خاتمه گفت: مسئولان کشور ما نه حال کار اساسی و نه توانایی انجام کار اساسی را دارند.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...