نسخه چاپی

اسد: جنگ سوریه جنگی صرفا ملی است/دشمنانمان شكست خورده‌اند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه جنگ سوریه جنگی ملی است تاکید کرد دشمنان سوریه در تحقق اهدافشان علیه سوریه شکست خوردند چرا که مردم ما در حفظ وحدت و بافت اجتماعی خود موفق عمل کردند و این نقطه قوت سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری سوریه نیوز، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در استقبال از اعضای شرکت کننده در نشست دفتر دائم اتحادیه وکلای عرب که در دمشق تحت عنوان "حقوق کشورها در رویارویی با تروریسم" برگزار شد به بررسی نقش مهم سندیکاها و اتحادیه‌های مردمی به ویژه در شرایطی که منطقه خاورمیانه در آن به سر می‌برد پرداخت.

اسد تاکید کرد که این موسسات نقشی اساسی و حیاتی در متحد کردن و آگاه کردن مردم از حقیقت بازی می‌کنند و اتحادیه وکلای عرب نیز در این زمینه نقشی مهم و برجسته داشته چرا که این اتحادیه شامل اعضایی نخبه و فرهیخته است که می‌توانند نقشی در بازگرداندن مردم به اندیشه رشد ملی برای رویارویی با پروژه‌های غربی که زیرساخت‌های اجتماعی کشورهای عربی را از طریق دعوت به تندروی هدف گرفته‌اند بازی کنند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: جنگی که مردم سوریه وارد آن شدند یک جنگ صرفا ملی است. دشمن زیرساخت‌های اجتماعی سوریه را هدف قرار داد اما در این زمینه شکست خورد چرا که مردم سوریه موفق شدند وحدت و بافت اجتماعی خود را حفظ کرده و یکپارچگی و همبستگی عظیم از خود نشان دهند و این همان نقطه قوت سوریه است.

اعضای حاضر در این نشست نیز به نوبه خود اعلام کردند: دوره‌ای که کشورهای عربی در آن به سر می‌برند در حقیقت مرحله درگیری فکری است و این مقابل اندیشه گمراه کننده‌ای است که دشمنان تلاش می‌کنند با آن به جنگ جوامع عربی بیایند. لذا باید اندیشه ملی ـ عربی را گسترش دهیم تا بدین وسیله موفق شویم پروژه دشمن در تجزیه منطقه عربی براساس طائفه گری و نژاد پرستی را در هم شکنیم.

اعضای هیات وکلای عرب همچنین تاکید کردند: در موازات با جنگ نظامی و سیاسی که سوریه هدف آن قرار دارد باید جنگی قضایی در محاکم بین‌المللی آغاز شود و دادخواست‌هایی علیه مجرمان و حامیان تروریست در سوریه صورت گیرد. به این معنا که اتحادیه وکلای عرب نقشی موازی با نقش ارتش و دولت سوریه بازی می‌کنند.

هیات مذکور همچنین بر ایستادگی‌اش در کنار ملت سوریه که به خاطر پایبندی به مسائل مهم جهان عرب به ویژه مساله فلسطین هدف قرار گرفته تاکید کردند.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...