نسخه چاپی

حمید رضا حاجی بابایی در گفتگو با نما:

هزینه خوش بینی دولت به امریكا را مردم می دهند/ توافق برجام بی فایده بود

عکس خبري -هزينه خوش بيني دولت به امريکا را مردم مي دهند/ توافق برجام بي فايده بود

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در قبول برجام نه تنها سودی عاید كشورمان نشد بلكه در حال حاضر تاوان سنگین قبول برجام از سوی دولت را مردم پرداخت می كنند.

حمید رضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در مورد اظهارات رئیس جمهور در برداشته شدن 80 درصد از تحریم ها در برجام، گفت: این اظهارات رئیس جمهور به معنای این است که مردم باید این موضوع را بصورت ملموس در جامعه مشاهده کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه که امروز برای ما در جامعه مهم است این است که مردم در سطح جامعه این موضوع را لمس نکرده اند که 80 درصد از تحریم ها حذف شده است و اقتصاد دانان و بازاریان، و کارشناسان و سیاستمداران معتقدند که اظهارات رئیس جمهور در سطح جامعه حس نمی شود.

وی در ادامه به شرایط کشور در زمان تحریم ها اشاره کرد و بیان داشت: شرایطی که در زمان تحریم در کشور حاکم بود همچنان حاکم می باشد و در حال حاضر رکود نیز بر شرایط حاکم در گذشته افزوده شده است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت ادامه داد: فشارهای اقتصادی امروز بر مردم نسبت به گذشته بیشتر شده و اگر قرار بود 80 درصد تحریم ها حذف شود مراودات و تعاملات در سطح کشور افزایش پیدا می کرد و مردم با تمام وجود رفع تحریم ها را حس می کردند و نیازی نبود که بیان شود چه میزان از تحریم ها در برجام حذف شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وقتی که مردم حذف تحریم ها را در جامعه حس و درک نمی کنند بدور است مسئولان خارج از عرف، گفته ها و بیاناتی را ارائه دهند و بهتر است که دولت صحبت هایش را بر اساس واقعیت جامعه به مردم بیان کند.

حاجی بابایی در ادامه با بیان این مطلب که رهبری بخاطر مردم مذاکرات در برجام را پذیرفت، گفت: مقام معظم رهبری به دلیل ایجاد شغل و معیشت مردم در جامعه پذیرفت که نظام تاوان سنگین مذاکرات را پرداخت کند و به شرطی این تاوان پرداخت شود که تمام تحریم ها یکجا برداشته شود اما متاسفانه همه امور کشور به برجام گره خورد در حالی که برجام نتیجه مثبتی برای کشور ایجاد نکرد و تحریم ها همچنان به وقت خود باقی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه بیان داشت: در قبول برجام نه تنها سودی عاید کشورمان نشد بلکه در حال حاضر تاوان سنگین قبول برجام از سوی دولت را مردم پرداخت می کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...