نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

دولت در برابر شفاف‌ســـازی مقاومت می كند/ عملكرد ضعیف دولت صدای مردم را درآورد

عکس خبري -دولت در برابر شفاف‌ســـازي مقاومت مي کند/ عملکرد ضعيف دولت صداي مردم را درآورد

یك فعال سیاسی زن از دولتمردان خواست كه نسبت به عملكردشان در كشور پاسخ گو باشند و گفت: دولت طی این مدت هرگز نخواسته نسبت اقداماتش شفاف سازی كند. اما وقت آن است كه دولت بگوید در باره رونق اقتصادی چه كرده، اشتغال چه شد، سرانجام پرونده حقوق های نجومی و صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد و از همه مهمتر باید پاسخ دهد كه برای معیشت مردم چه كرده است.

عشرت شایق در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با طرح این سئوال که عاقبت اصل 44 چه شد، اظهار داشت: دولت به جای آنکه بگوید در تکمیل مسکن مهرچه کرده، مدام از دولت قبل در خصوص این طرح انتقاد می کند، خودشان طرح مسکن اجتماعی را به عنوان جایگزین مطرح کردند، اما الان کجاست، چرا نمی گویند برای خانه دار کردن مردم در قالب به اصطلاح مسکن اجتماعی چه کرده اند.
نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی از اقدام دولت در پاک کردن صورت مسئله به جای پاسخگوئی خبر داد و افزود: دولت به جای آنکه بگوید در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان چه کرده، صورت مسئله را پاک کرده و وزیر را بر می دارد تا فانی در برابر نمایندگان مجلس پاسخگوی اقدامات خود نباشد. در این بین هر کس هم که انتقاد کرد، مورد حمله قرار گفت، اگر نماینده ای در حوزه کاری خود سئوال کرد، مورد حمله قرار گرفت، اگر کسی انتقاد کرد با عناوین گوناگون به او حمله شد، در هر صورت مدام از پاسخگوئی فرار کرده اند.
وی از لزوم پاسخگوئی دولتمردان در موضوعاتی چون کرسنت سخن گفت و اظهار داشت: مسئولان فعلی وزارت نفت که در کرسنت نقش داشتند باید بگویند چرا کاری کرده اند که هم اینک بار مالی زیاد دیگری بر مردم تحمیل شده است، چرا در خصوص قرار دادهای نفتی به مردم جواب نمی دهند. مشکل اصلی اینجاست که نه تنها پاسخ نمی دهند بلکه با خلط مباحث، اولویت ها را با هم عوض می کنند.
شایق از اظهارات رئیس دولت در خصوص لغو کنسرت ها در شهر مشهد مقدس انتقاد کرد و افزود: رئیس دولتی که وقت دارد به مسائل ریز این چنینی بپردازد که وظیفه رسیدگی به آن مربوط به یک واحد اداره ای در شهرستان است ، غیر از این است که وی به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه در آستانه انتخابات است و اصولا ً سئوال من این است که آقای رئیس جمهور دغدغه برگزاری کنسرت در یک شهر مهم تر است یا افزایش بیکاری جوانان در همان شهر و سایر نقاط کشور، کنسرت مهم تر است یا تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن کارگران.
این فعال سیاسی از دولت خواست که بگوید برای جوانان چه کرده و ادامه داد: اینکه معاون رئیس جمهور سخن از عقیم کردن زنان کارتن خواب می کند، براساس چه منطقی است، مگر این افراد حق زندگی ندارند، چرا به جای حل ریشه ایی مشکلات آنها، می خواهید صورت مسئله را پاک کنید.
وی در پایان این گفت و گو از ارائه آمارهای نادرست و متناقض از سوی دولت هم گلایه کرد و افزود: با ارائه آمارهای نادرست مدعی می شوند که مثلا ً دارای چنین رشد اقتصادی هستیم، خوب پس چرا اثر این رشد بر زندگی مردم مشاهده نمی شود، یا ادعا می کنند تورم تک رقمی است، خوب اگر چنین است چرا سفره مردم حکایت از چیز دیگری می کند؟ چرا معیشت مردم هر روز تنگ تر می شود. چرا مردم فقیر تر می شوند و سفره هایشان کوچکتر می شود. بهر حال واقعیت جامعه با گفته های دولتمردان تفاوت بسیاری دارد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...