نسخه چاپی

فاطمه آجرلو در گفتگو با نما:

غربی شدن لباس های ایرانی/ قانون ساماندهی مد و لباس در غبار فراموشی/ با مد های موجود لباس ، جامعه به سمت بد و بی حجابی می‌رود

عکس خبري -غربي شدن لباس هاي ايراني/ قانون ساماندهي مد و لباس در غبار فراموشي/ با مد هاي  موجود لباس جامعه به سمت بد و بي حجابي مي‌رود

وقتی بانوان ما برای خرید لباس مراجعه می كنند، می توانند با قیمت بسیار نازل ده تا بیست هزار تومان یك مانتو بسیار جذب و كوتاه تهیه كنند، اما اگر بخواهند لباس مناسبی بخرند باید مبلغ بسیار زیادی هزینه كنند، چه كسی این شرایط را مدیریت می كند، مانتوهای كوتاه را چه كسانی تولید می كنند و در اختیار مردم می گذارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه از سوی مسئولان کشور هیچ اقدامی برای اجرای قانون ساماندهی مد و لباس که در مجلس هفتم به تصویب رسیده، صورت نگرفته است، اظهار داشت: وقتی بانوان ما برای خرید لباس مراجعه می کنند، می توانند با قیمت بسیار نازل ده تا بیست هزار تومان یک مانتو بسیار جذب و کوتاه تهیه کنند، اما اگر بخواهند لباس مناسبی بخرند باید مبلغ بسیار زیادی هزینه کنند، چه کسی این شرایط را مدیریت می کند، مانتوهای کوتاه را چه کسانی تولید می کنند و در اختیار مردم می گذارند.
فاطمه آجرلو در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با بیان این مسئله که اگر لباسهای تنگ، کوتاه، تن نما و تحریک کننده در بازار عرضه نشود، پوشش مردم هم درست می شود، گفت: وقتی این نوع لباسها تولید می شود، در ویترین و جلوی چشم مردم قرار می گیرد، ذائقه مردم هم تغییر می یابد و به عنوان مد و فراوانی در جامعه فراگیر می شود، خوب طبیعی است که مردم برای خرید اقدام کنند. اما چرا هیچکس از پشت پرده این مسئله نمی پرسد و مهمتر اینکه چرا مسئولان با مسببان این ناهنجاری برخورد نمی کنند.
این فعال سیاسی با طرح این سئوال که آیا یکی از وظایف مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین هست یا خیر؟افزود: زمانی که قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس مصوب شده و دستگاههای اجرای آن نیز در قانون مشخص هستند، چرا مجلس بر اجرای این قانون نظارت نمی کند و چرا از نهادهای متولی نمی پرسند که چرا وضع پوشش در کشور این قدر یله و رها ست.
نماینده سابق مردم کرج در مجلس ادامه داد: حتی آزاد ترین کشورها در پوشش هم، این مقدار نابسامانی در حوزه مد و لباس ندارند که ما داریم، چرا باید اینگونه باشد. این که مدام بگویم ترویج بی عفافی کار دشمن است، مسئله حل نمی شود، به هرحال دشمن هم نیاز به یک سری ایادی در داخل دارد تا بتواند به اهدافش برسد،در این مورد نشانه ها کاملا ً هویداست پس چرا برخورد نمی شود.
وی با بیان اینکه در تصویب قانون ساماندهی مد و لباس با هیاهوی فراوان کار را پیش بردیم، نشست خبری گذاشتیم،در مجلس بودجه زیاد و وقت بسیاری از نمایندگان صرف این مسئله شد، اما وقتی به مرحله اجرا رسید، هیچ خبری نشد، افزود: همان زمان تعداد زیادی از تولید کنندگان اعلام آمادگی و همکاری کردند، اما ما چه کردیم، چه حمایتی از آنها صورت دادیم، کدام دستگاه و سیستم بانکی کنار آنها ایستاد، تقریبا ً هیچ اقدامی صورت ندادیم. خوب حال بگوییم دشمن، بعضی وقت ها ما خودمان زمینه را برای دشمن مهیا می کنیم.
آجرلو افزود: در غرب عروسک باربی تولید می شود و برای همه کار هم مدل آن وجود دارد، باربی دانش آموز، باربی ورزشکار، باربی مدل و چیزهای دیگر، آن وقت در داخل کشور چه اتفاقی می افتد، همه اجزای متعلق به بچه با آرم و طرح باربی تولید می شود، پرده اتاق، روتختی، رومیزی، کیف و کتاب و دفتر همه و همه با عکس باربی، زمانی که ما بچه هایمان را با چنین نگاهی بزرگ می کنیم، توقع چه از او داریم ، آیا می خواهیم که او با نگاه فاطمی بزرگ شود، این توقع واقعا ً بی جا ست.
وی در پایان تاکید کرد: ما خیلی تلاش کردیم تا برای اجرای این قانون بانک ها، وزارت اقتصاد، وزارت ارشاد و مجلس بیایند پای کار، اما متاسفانه نشد و همین نیامدنها باعث شد که دیگران بیایند. نمونه کوچک آن توزیع مانتوهای ارزان قیمتی بود که سال گذشته با نوشته های عجیب روانه بازار شد، آیا این مانتوها در شأن جامعه اسلامی بود. هیچ کس از خود نپرسید که این مانتوها با این قیمت چگونه تولید می شود، پول چاپ و پارچه آن خیلی بیشتر از قیمت آنها می شد، چه کسانی از این مسئله پشتیبانی می کردند، واقعا ً ارزش ندارد که بچه مسلمانها برای درست شدن این ناهنجاری وارد میدان شوند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...