نسخه چاپی

حسین محمد زاده در گفتگو با نما مطرح كرد:

كمبود منابع مالی، مهمترین علت تاخیر درتحویل مسكن مهر

عکس خبري -کمبود منابع مالي، مهمترين علت تاخير درتحويل مسکن مهر

تامین منابع مالی انجام پروژه از طرف مردم سخت بود و از طرف دیگر بدلیل قرارداد مقطوعی كه مردم با تعاونی ها بسته بودند، زیر بار مالی اضافه نمی رفتند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا پروژه مسكن مهر تاخیر بیشتری را تجربه كند.

حسین محمد زاده، نماینده ادوار مجلس، در خصوص پیشرفت فیزیکی کند طرح مسکن مهر در دولت یازدهم به نما گفت: اقدامات دولت قبل در زمینه پروژه مسکن مهر بی نظیر بود، زیرا با در اختیار قرار دادن زمین رایگان و اختصاص تسهیلات با بهره کم، زمینه پا گرفتن پروژه مسکن مهر را فراهم نمود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات همیشگی مسکن مهر تامین اعتبارات لازم بوده است، منابعی که با توجه به درآمدهای دولت، امکان تعریف نداشتند و همین باعث شد در این زمینه توفیقات مورد انتظار حاصل نشود، گره های کور ادامه پیدا کرد و قسمت عمده ای از مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است، هر چند به حدی از پیشرفت فیزیکی نائل شده است.
محمد زاده مشکل تامین منابع مالی از سوی متقاضیان پروژه مسکن مهر را یکی دیگر از مشکلات عمده این طرح دانست و خاطر نشان کرد: از طرف دیگر چون دولت زیرساخت ها را مهیا نکرده است امکان بهره برداری وجود ندارد.
محمد زاده تصریح کرد: اتفاقی که در کشور افتاد و کاهش ارزش پول ملی را شاهد بودیم، نقش بسزایی در برآوردها و پروژه های عمرانی کشور داشت و قرارداد فی مابین تعاونی ها و انبوه سازان و متقاضیان و بهره برداران را زیر سوال برد، در حالی که باید تامین اعتبارات در این حالت پیش بینی می شد.
نماینده ادوار مجلس ادامه داد: تامین منابع مالی انجام پروژه از طرف مردم سخت بود و از طرف دیگر بدلیل قرارداد مقطوعی که مردم با تعاونی ها بسته بودند، زیر بار مالی اضافه نمی رفتند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا پروژه مسکن مهر تاخیر بیشتری را تجربه کند.
وی خاطر نشان کرد: پروژه مسکن مهر را حاکمیت و نظام رقم زد، طبیعتا هر دولتی که بر سر کار بیاید، باید به تعهدات حاکمیت پاسخ گو باشد، حتی اگر به لحاظ فنی و تخصصی پروژه مسکن مهر را مورد تایید قرار ندهند. ولی در هر صورت تکلیف دارند در قبال مردم در خصوص تکمیل پروژه مسکن مهر پاسخ گو باشند. تعهد دولت و رسالت دولت انجام پروژه مسکن مهر است و بیشترین علت تاخیر انجام پروژه تامین منابع مالی می باشد.
محمد زاده عدم تکاپوی منابع مالی انجام پروژه مسکن مهر را از سوی بانک مسکن به عنوان بانک عامل را دلیل دیگر تاخیر در پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر دانست و ادامه داد: با کاهش ارزش پول ملی آثار تورم آن بر روی پروژه مسکن مهر نشان داده شد و پروژه دچار کاهش ساخت و ساز شد، در این حالت برای جبران این موضوع، نه منابعی اختصاص یافت و نه قانونی در این خصوص وجود داشت. شاهد طولانی شدن به سر انجام رسیدن مسکن مهر هستیم.


۱۳۹۵/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...