نسخه چاپی

فاطمه آلیا در گفتگو با نما:

عملكرد دولت در كاهش آلودگی هوا ضعیف و نامطلوب است/ دولت مسئول مرگ و میرهای ناشی ز آلودگی هوا است/ ابتكار در واردات بنزین دخیل است

عکس خبري -عملکرد دولت در کاهش آلودگي هوا ضعيف و نامطلوب است/ دولت مسئول مرگ و ميرهاي ناشي ز آلودگي هوا است/  ابتکار در واردات بنزين دخيل است

نمانیده مدرم تهران در مجلس نهم، گفت: خانم ابتكار و وابستگان ایشان در امر واردات بنزین دخیل هستند و بجای این كه وقت خود را برای حل معضل آلودگی هوا بگذارند صرف بحث اقتصادی و واردات بنزین می شود.

فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به آلودگی هوا و تجویز داروهای مسکنی برای کاهش آلودگی از سوی مسئولان، گفت: اگر بخواهیم معضل آلودگی کلان شهرها را الویت بندی کنیم اولویت اولویت ها آلودگی هوا است.

وی در ادامه به آمار مرگ های خاموش در کشور اشاره کرد و افزود: امروزه آمار بسیاری از مرگ های خاموش در میان سالمندان بیماران ریوی_ تنفسی، قلبی و کودکان در کشور به گوشمان می رسد و در این موضوع شکی وجود ندارد که تمامی این مرگ و میر ها با آلودگی هوا در ارتباط است.

آلیا در ادامه به علل و عوامل آلودگی هوا اشاره کرد و بیان داشت: بنزین های نامرغوب، دودهای منتشر شده از کارخانجات، کارگاههای تولیدی صنعتی حمل و نقل و ترافیک از عوامل و علل آلودگی محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: از آنجایی که در مقابل عملکرد و جلوگیری مسئولان از گسترش آلودگی علامت سوال بزرگی پیش روی مسئولان قرار دارد چرا که با مشخص شدن علل و عوامل ایجاد آلودگی مسئولین اجرایی اقدام بجا و مناسبی در این زمینه تا کنون انجام نکمرده اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس نهم با تأکید بر این مطلب برای مسئولان جان مردم مهم نیست، گفت: مسئولان دولت تدبیرو امید به آمارهای ارائه شده در مورد مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا توجه ندارند و برای آنها مهم نیست که در میان جامعه شور و نشاط وجود نداشته باشد این در حالی است که مسئولان دولت در زمان انتخابات بر وجود نشاط و شور در میان مردم جوانان وعده هایی به آنها داده اند.

وی رئیس سازمان محیط زیست کشور را متولی مقابله با آلودگی هوا برشمرد و اذعان داشت: متاسفانه خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست بشتر وقت خود را در دولت یازدهم برای بیان مسائل سیاسی گذاشته است.

آلیا در ادامه گفتگو به گزارش کمیسیون انرژی در مورد بنزین که در صحن علنی مجلس قرائت شده است اشاره و خاطر نشان کرد: خانم ابتکار و وابستگان ایشان در امر واردات بنزین دخیل هستند و بجای این که وقت خود را برای حل معضل آلودگی هوا بگذارند صرف بحث اقتصادی و واردات بنزین می شود.

وی یادآور شد: دولت تنها در زمان وارونگی و آلودگی هوا جهت کاهش اعتراضات مردمی مسکن هایی را همچون تعطیلی مدارس و زوج فرد کردن اتومیبل ها تجویز می کند و معتقدم این گونه اقدامات مشکل آلودگی هوا را حل نمی کند چرا که اگر مدرسه ای تعطیل شود تنها از زمان تحصیل ویادگیری دانش آموزان کاسته خواهد و مشکلاتی را در آینده برای آنها مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

نماینده مردم مجلس نهم تأکید کرد: این روزها هر از گاهی از رسانه ها و نشریات مشاهده می کنیم و می شنویم که دبستان و پیش دبستانی ها تعطیل هستند اما انگار مسئولان فراموش کرده اند که در این کشور سالمندان و بیماران تنفسی و ریوی و قلبی زندگی می کنند.

آلیا در خاتمه بیان کرد: تجویز مسکن های موقتی و مقطعی حلال آلودگی هوا نیست و دولت در مقابل مرگ های خاموش مسئول است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...