نسخه چاپی

سید مهدی موسوی نژاد در گفتگو با نما:

شعارهای زنانه برای موج‌سواری انتخاباتی/دولت یازدهم به شعارهایش در حوزه زنان عمل نكرده است

عکس خبري -شعارهاي زنانه براي موج‌سواري انتخاباتي/دولت يازدهم به شعارهايش در حوزه زنان عمل نکرده است

نماینده ادوار مجلس، گفت: دولت با طرح این ادعا كه مدافع حقوق زنان هستیم، در جهت جذب رای بانوان تلاش می كند.

سید مهدی موسوی نژاد، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام کاندیداتوری احتمالی خانم ابتکار در انتخابات آتی ریاست جمهوری و استفاده اصلاح طلبان از ظرفیت زنان برای رای آوری، به نما گفت: دولت بدلیل رو به رو شدن با کاهش محبوبیت و مقبولیت در افکار عمومی، به یک سری فعالیتها و برنامه ریزی ها در جهت جذب آرا رو آورده است.
وی ادامه داد: یکی از این برنامه ها سوق دادن جامعه زنان به سمت دولت از هر طریق ممکن است، پیشنهاد حضور خانم ابتکار در صحنه به جهت این است که در نهایت امر ایشان به نفع و حمایت از آقای روحانی کنار برود تا قاطبه آرای بانوان جامعه به سمت رئیس جمهور فعلی هدایت و سوق داده شود.
نماینده ادوار مجلس پیشنهاد حضور خانم ابتکار در انتخابات را برنامه ریزی و هدایت افکار عمومی زنان توسط اتاق فکر انتخاباتی روحانی ارزیابی کرد و تصریح نمود: همه می دانند خانم ابتکار صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد و عملکرد ضعیف وی در سازمان محیط زیست کشور، رفتار سیاسی و رویکردهای گزینه ای وی در بحث فتنه سال 88 برکسی پوشیده نیست.
موسوی نژاد خاطر نشان کرد: مردم طبیعتا نسبت به این نوع رفتارها هشیار هستند، در پشت این اتاق فکر، تحت این عنوان که مردم نمی دانند، می خواهند برای هدایت افکار زنان جامعه تصمیم بگیرند، در حالی که باید بدانند، این چنین نیست و زنان جامعه کشور دارای آگاهی در انتخاب هستند.
وی تاکید کرد: تفکر فیمینیستی منهای حقیقت و واقعیت حقوق زنان که در سیاستهای طراحی اتاق فکر اصلاح طلبان است،
با این رویکرد حرکت می کند که جامعه زنان را فریب دهند و با وعده تحقق خواسته های حقوقی زنان بتوانند آنان را به سمت خود جذب کنند. در حالی که در دولت هیچگاه توجهی به خواسته ها واقعی و حقوق زنان به شکل جدی نشد.
نماینده ادوار مجلس با طرح مثالی از نپرداختن دولت به حقوق زنان این گونه عنوان کرد: در دولت دهم در جهت رسیدگی به امور بانوان، برای زنان بی سرپرست و ارتقا حقوق آنها، توسط سازمان بهزیستی وقت مسکن هایی تهیه شد و قرار بر این بود، دولت اقساط این خانه ها را بپردازد، که در دولت دهم، توسط دولت پرداخت می شد، اما در دولت روحانی اقساط پرداخت نشد و به این شکل زنان بی سرپرست همچنان درگیر مشکلات ماندند.
موسوی نژاد نگاه دولت به زنان را یک نگاه مخدوش و مستبدانه توصیف کرد و گفت: در حق بانوان فعالیتی از دولت مشاهده نشد و مثلا ورزشگاه مختص زنان در بسیاری از شهرها احداث نشده و در این زمینه بودجه لازم نیز اختصاص نیافته است و در زمینه ایجاد تفریحات سالم ویژه زنان نیز در دولت فکری اندیشیده نشد. در حالی که با طرح این ادعا که مدافع حقوق زنان هستیم، هدف دولت در جهت جذب رای این قشر است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...