نسخه چاپی

ناصر سودانی در گفتگو با نما:

بیكاری با حرف زدن حل نمی‌شود!/ اصلی‌ترین شعار دولت یازدهم پس از 3 سال محقق نشده است

عکس خبري -بيکاري با حرف زدن حل نمي‌شود!/ اصلي‌ترين شعار دولت يازدهم پس از 3 سال محقق نشده است

نماینده ادوار مجلس، گفت: پاسخ گو نبودن دولت به مطالبات مردمی و آدرس غلط دادن به مردم همچون موضوع حقوق شهروندی نمی تواند مرهمی بر زخم آنان باشد. این نوع اقدامات دولت در قالب گفتار درمانی تلقی می شود.


ناصر سودانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیکاری در کشور به نما گفت: دولت آقای روحانی با شعار حل مشکلات اقتصادی مردم، وارد فضای سیاسی شد و وعده 100 روزه فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی را داد. اما با گذشت 700 روز متاسفانه این وعده محقق نشد، تدبیر و امید کم کم به تدفین امید بدل شد.
وی ادامه داد: وضعیت اشتغال و بیکاری در کشور بر هیچ شخصی پوشیده نیست. جوانی که آینده شغلی او تضمین نشده باشد و منبع درآمدی برای او تعریف نگردیده است، وقت فراغت او می تواند جولانگاه اندیشه های و افکار انحرافی شود و از حیث اخلاق و رفتاری ممکن است دچار آسیب های جدی شود. ریشه آمار زندانیان کشور قریب به 80 درصد آن به موضوع بیکاری مرتبط می شود.
نماینده ادوار مجلس افزایش آمار طلاق، اعتیاد، در مناطق محروم را ناشی از بیکاری و نبود فرصت های شغلی برای جوانان دانست و افزود: سرزمین ایران دارای اقلیم های متنوع، خاک و آب است که با رعایت آمایش سرزمین به راحتی می توان اشتغال ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: قبل از آنکه تنها وسیله اشتغال پول و منبع مالی باشد، راه حل مشکل اشتغال همت بلند، مدیریت کارآمد علمی، دقیق و دغدغه های صادقانه است و نه شعار های تبلیغاتی و انتخاباتی. عدم بومی گزینی در مناطق کشور سبب بروز تنشهای اجتماعی و بی اعتمادی های فراوان می شود که خود ناشی از عدم رعایت عدالت اجتماعی است.
سودانی تاکید کرد: پاسخ گو نبودن دولت به مطالبات مردمی و آدرس غلط دادن به مردم همچون موضوع حقوق شهروندی نمی تواند مرهمی بر زخم آنان باشد. این نوع اقدامات دولت در قالب گفتار درمانی تلقی می شود، گره زدن همه معضلات و مشکلات معیشتی مردم به موضوع برجام و مذاکرات هسته ای، اشتباه استراتژیک دولت آقای روحانی بود.
نماینده ادوار مجلس گفت: دل بستن به بیگانگان و اجانب برای رفع مشکلات داخلی ویروسی است که در افکار و اندیشه بسیاری از دولتمردان رخنه کرده است
وی در پایان گفت: یکی از راهکارهای موثر اقتصاد مقاومتی است اما متاسفانه دولت در برخورد با این مقوله صرفا به سخنان زیبا در بسته بندی های جذاب اکتفا کرده است. دولت بیان می کند اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کنیم، اما عملا راه دیگری طی کرده اند، امیدوارم در روزهای باقیمانده دولت بتواند کاستی های خود را جبران کند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...