نسخه چاپی

اردوغان: در درجه اول به فكر خاورمیانه هستم

رجب طیب اردوغان با اشاره به رفراندوم قانون اساسی اعلام كرد ملت تركیه تصمیم آخر را خواهند گرفت.

به گزارش نما به نقل از سایت خبری خبر ترک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره برگزاری کمپین از سوی وی درباره رفراندوم پیش رو درمورد اصلاحات قانون اساسی گفت: در حال حاضر حضور ما در میدان‌های اصلی کشور معنایی ندارد اما مراسم‌های مختلفی برگزار خواهد شد. هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.



وی درباره دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: من به دنبال دیدار با وی هستم و مشتاقم بدانم سیاست‌هایش درباره خاورمیانه چیست؛ زیرا در درجه اول به فکر خاورمیانه هستم. خاورمیانه در "غلیان" است.



اردوغان درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ اظهارات مختلفی بیان می‌کند. ما از نزدیک این اظهارات را تعقیب می‌کنیم. بعضی اظهارات به گوش ما می‌رسد که اذیت کننده است. می‌خواهیم در دیدار با مقامات آمریکایی این موضوعات را مطرح کنیم.



در حال حاضر وزارت خارجه برای تنظیم دیدار با ترامپ اقدامات خود را آغاز کرده است.ترکیه "قدرتمندترین و کشور تعیین کننده" در خاورمیانه است. نخواهیم گذاشت کشورهایی که خارج از منطقه هستند در این باره به تنهایی تصمیم گیری کنند.



او پیش از سفر دوره‌ای به آفریقا گفت: در این سفر دوره‌ای به کشورهای تانزانیا، موزامبیک و موگادیشو می‌روم. در این سفر درباره فعالیت‌های گسترده سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) با مقامات کشورهای آفریقایی گفت‌وگو خواهم کرد.در حال حاضر ترکیه در ۳۹ کشور آفریقایی سفارتخانه دارد.



وی در ادامه اظهاراتش به ادامه مستمر مبارزه با اعضای سازمان فتو اشاره کرد.



او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برگزاری رفراندوم درباره اصلاحات قانون اساسی گفت: قرار است انتخابات در همان زمان مقرر یعنی در سال ۲۰۱۹ برگزار شود. درباره اصلاحات قانون اساسی به ملت مراجعه کردیم. ملت ترکیه در این باره تصمیم خواهد گرفت. تصمیم ملت برای ما حرف آخر خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...