نسخه چاپی

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

دولت و لاپوشانی فساد صندوق ذخیره فرهنگیان!/ فساد در صندوق فرهنگیان نشانه عدم نظارت دولت است

عکس خبري -دولت  و لاپوشاني فساد صندوق ذخيره فرهنگيان!/ فساد در صندوق فرهنگيان نشانه عدم نظارت دولت است

ما انتظار داریم دولت شجاعانه به این بحث ورود كند و كوتاهی و قصور خود را در خصوص نظارت صحیح بر صندوق ذخیره فرهنگیان بپذیرد و دنبال لاپوشانی نباشد.

از زمان تبلیغات ریاست جمهوری یازدهم، اصلاح طلبان و کاندیداهای مورد حمایت شان مدام از وجود فساد سیتمی در دل دولتهای نهم و دهم سخن به میان می آوردند و از آن به عنوان حربه ایی برای پیروزی در مبارزات انتخاباتی بهره بردند، دولت یازدهم که بر سر کار آمد این کنکاش در پرونده های دولت قبل بیشتر شد و به کار هر روزه ی آنها تبدیل شد تا اینکه بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد 8000 میلیاردی رخ داده مطرح شد، به ناگاه روش ها عوض شد و رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت گفت: «برای بعضی‌ها مثل اینکه بالا و پایین کردن فساد لذت‌بخش است… اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم، نه اینکه آن را بزرگ کنیم. بعضی‌ها در جامعه فساد را عادی‌سازی می‌کنند. کار بد را نباید شیوع داد.» انگار نه انگار که تا دیروز روال دولتمردان دولت تدبیر و امید همین بود، وقتی موضوع جدی تر شد، این بار آقای روحانی، روش را عوض کرد و اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی را وام معوقه نامید و اظهار داشت « دستگاهی وامی داده و آن فرد در پرداخت وام معوقه داشته و بدهی شده است، برخی رسانه‌ها آن را فساد و اختلاس تلقی می‌کنند». این رویه ادامه داشت تا اینکه سخنگوی قوه قضاییه در صد و هفتمین نشست خبری خود گفت " این پرونده هر چه جلوتر می‌رود تخلفات گسترده و زیادتری در آن دیده می‌شود". حجت الاسلام محسنی اژه ایی تاکید کرد" پرونده ای به سنگینی تخلفات صندوق فرهنگیان ندیده‌ام".
در همین رابطه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان، ارائه خدمات به معلمان عزیز در زمان بازنشستگی است، اظهار داشت: از همان ابتدا یک ابهام بزرگ برای کل جامعه فرهنگیان در خصوص نحوه عملکرد این صندوق وجود داشت و شفافیت در آن دیده نمی شد.
علیرضا ابراهیمی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما به تصویب طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس دهم با رای قاطع بالای 200 نفر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سایه عدم نظارت چنین فساد بزرگی در این صندوق رخ داده که تا کنون همه ابعاد آن روشن نشده است.
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس از عدم نظارت دقیق در مسائل مالی انتقاد کرد و گفت: این یکی از اشکالات عمده نهادهای نظارتی است چرا که اگر همه به وظایف شان درست عمل کنند، جلوی خیلی از این فسادها همان ابتدا گرفته خواهد شد و حق مردم تضییع نمی شود.
ابراهیمی که خود از جامعه فرهنگیان کشور است از دولت خواست که در بکار گیری افراد دقت لازم را انجام دهد و عنوان کرد: منتخبین دولت برای تصدی امور باید افرادی صادق، امین، پاکدست و دارای پیشینه مثبت در حوزه اجرائی باشند، نه اینکه با انتخابهای نادرست شرایطی را فراهم بیاورند که در صندوق ذخیره فرهنگیان چنین فساد بزرگی رخ دهد.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم دولت شجاعانه به این بحث ورود کند و کوتاهی و قصور خود را در خصوص نظارت صحیح بر صندوق ذخیره فرهنگیان بپذیرد و دنبال لاپوشانی نباشد. چرا که این کارها به نظام صدمه می زند، نظامی که با خون شهدای بزرگواری به دست ما رسیده و ما مسئول به حفظ آن هستیم و اغماض در این مسیر از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...