نسخه چاپی

قرائت گزارش حادثه پلاسكو در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس

رئیس كمیسیون عمران مجلس گفت: گزارش حادثه پلاسكو روز یكشنبه با حضور شهردار تهران و وزیر كشور در مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش نما، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با میزان درباره فرو ریختن ساختمان پلاسکو و اینکه کمیسیون متبوعش تا به امروز چه گزارشی را از این موضوع جمع آوری کرده است اظهار کرد: کمیسیون عمران طبق ماموریتی که رئیس مجلس به این کمیسیون و کمیسیون بهداشت و اجتماعی محول کرده است روز شنبه به همراه جمعی از مسئولین وزارت کشور،‌ شهرداری تهران و اورژانس از محل ساختمان پلاسکو بازدید کردیم.

وی افزود: در این بازدید رئیس کمیسیون بهداشت، ‌شوراها و اجتماعی مجلس حضور داشتند و گزارش جامع و کاملی را از این حادثه جمع‌آوری کردند و جلسه‌ای را نیز در حاشیه ساختمان پلاسکو پیرامون آخرین وضعیت این محل برگزار کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه دستگاه‌های متولی گزارش کامل و جامعی را درباره فرو ریختن ساختمان پلاسکو ارائه دادند تصریح کرد: در روزهای اول تاکید همه گروه‌ها بر این موضوع قرار داشت که عملیات امدادرسانی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و همه پیگیری‌های ما بر این محوریت قرار داشت اما در حال حاضر که در روزهای پایانی عملیات آواربرداری هستیم باید علت وقوع این اتفاق را بررسی کنیم.

رضایی با بیان اینکه باید بررسی شود که چه تعداد ساختمان به مانند پلاسکو در تهران و سایر شهرهای کشور وجود دارد افزود: بدون شک اتخاذ قوانین جدید و یا رفع معایب قانون های فعلی و همچنین محدودیت‌هایی که دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی با آن روبرو هستند از موضوعات مهمی است که مدنظر ما قرار گرفته است و در گزارش خودمان نیز به آنها اشاره کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: درگزارش تهیه شده از سوی کمیسیون عمران همچنین عملکرد آتش نشانی ،‌هلال احمر، سازمان مدیریت بحران و شهرداری تهران درباره مدیریت حادثه پلاسکو قید شده است و به این موضوع نیز توجه شده است که ما چگونه می‌توانیم در موقعیت‌های بحرانی که به خصوص در شهر تهران رخ می‌دهد از پس ماجرا بربیاییم و مدیریت مناسبی را در این راستا اتخاذ کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: گزارش اولیه کمیسیون عمران در مورد حادثه ریزش ساختمان پلاسکو تهیه و روز یکشنبه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

رضایی تصریح کرد: شهردار تهران و وزیر کشور درجلسه روز یکشنبه نیز گزارشی را در مورد حادثه پلاسکو به نمایندگان مجلس ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون عمران امروز با حضور دستگاه‌های مسئول نشستی را پیرامون بررسی حادثه پلاسکو و اینکه آمادگی نیروهای امدادی و خدماتی ما باید به چه نحوی باشد بر گزارمی‌کند که انشالله بتوانیم جمع بندی مناسبی را از این نشست کسب کنیم و در جلسه روز یکشنبه مجلس به نمایندگان ارائه دهیم.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...