نسخه چاپی

كاهش 50 درصدی آتش سوزی جنگلها

آتش سوزی جنگلهای كشور امسال 50 درصد كمتر شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیز داری کشور این خبر را امروز در جمع جانشینان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی ،مراتع و آبخیز داری منطقه یک کشور در گرگان اعلام کرد.

قاسم سبز علی با اشاره به آتش سوزی سالانه 15 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع کشور افزود:حدود 25 درصد از این آتش سوزی ها در جنگل اتفاق می افتد.

وی از ثبت سالانه حدود 30 هزار پرونده تخلف در عرصه های ملی خبر داد وافزود:تصرف زمین و قاچاق چوب ،حریق ، چرای غیر مجاز دام و تخریب بیشترین تخلفات را شامل می شود که با هماهنگی دستگاه قضای در صدد کاهش آن هستیم.

سبز علی نیرو ها و امکانات موجود را برای حفاظت از 135 میلیون هکتار که بر عهده این سازمان است ، نا کافی دانست .

او همچنین گفت : دولت قرار است 200 میلیارد تومان به سازمان جنگلهاو مراتع کشور اختصاص دهد که در پی آن امکانات لازم از وزارت دفاع خریداری خواهد شد .

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیز داری کشور جذب سالانه 500 نیروی امریه ای برای حفاظت منابع طبیعی را از موارد تفاهم نامه این سازمان با وزارت دفاع بیان کرد.

سبز علی همچنین استفاده از نیرو های تخصصی برای پایگاه های اطفاء حریق را ضروری دانست و افزود: متاسفانه نیرو های پایگاه های اطفاء حریق هم در گشت و مقابله با متخلفان و هم برای اطفاء حریق استفاده می شوند که مطلوب ما نیست چون مهمترین موضوع در مقابله با آتش زمان است.

وی افزود :در ساختار جدید تشکیلات اطفاء حریق منابع طبیعی 6 هزار و 500 نیروی متخصص اطفاء حریق پیش بینی شده است که هنوز عملیاتی نشده است.

همایش جانشینان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی ،مراتع و آبخیز داری منطقه یک کشور با حضور نمایندگان 8 استان در گرگان برگزار شد.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...