نسخه چاپی

فرسودگی 30 % از شبكه توزیع برق كشور

معاون هماهنگی توزیع شركت توانیر از فرسوده بودن ۳۰ درصد از شبكه توزیع برق كشور خبر داد.

به‌گزارش نما به نقل از ایسنا، محمودرضا حقی‌فام چهارم بهمن‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با وجود اینکه ایران چهاردهمین شبکه بزرگ برق رسانی دنیاست اما ۳۰ درصد از طول این شبکه فرسوده شده و در بحران‌های مختلف همچون برف و طوفان با ایجاد خاموشی خساراتی مستقیم و غیر مستقیم برای هموطنان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با اعتبارات پیش‌بینی شده و با اولویت‌سنجی طرح‌ها می‌توان کار مقاوم‌سازی این شبکه را سرعت بخشید.

حقی‌فام با اشاره به افزایش فعالیت‌های صنعتی پس از برطرف شدن تحریم‌ها، گفت: هم اکنون شرایط مطلوب برای برق‌رسانی در بخش‌های خانگی - رفاهی و خدماتی وجود دارد.

وی همچنین در خصوص احتمال افزایش بهای برق مصرفی هموطنان، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده برق با بهای صورتحساب برق مصرفی تفاوت دارد و در پایان برنامه ششم قیمت تولید و مصرف با هم برابر خواهد شد. با وجود مولفه‌های فنی و رعایت استانداردها در صنعت برق علاوه بر توازن اقتصادی پایدار رضایت مردم هم بیشتر می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: کاهش تلفات در شبکه‌های برق کشور، سرعت بخشیدن در واگذاری انشعابات، برقراری انضباط مالی و کاهش هزینه‌ها از جمله اولویت‌های کاری شرکت توانیر در برنامه ششم توسعه است.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...