نسخه چاپی

علاء الدین بروجردی در گفتگو با نما:

فلسطین برای امت اسلامی قداست دارد/وظیفه اخلاقی مسلمانان ایستادگی در مقابل اشغالگران است

عکس خبري -فلسطين براي امت اسلامي  قداست دارد/وظيفه اخلاقي مسلمانان ايستادگي در مقابل اشغالگران است

بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:هدف از برگزاری این كنفرانس توجه به مهمترین مسئله عرصه سیاست خارجی جهان اسلام یعنی فلسطین است ،این موضوع برای امت اسلامی قداست دارد زیرا بیت المقدس قبله نخست مسلمانان است و هم به لحاظ ظلم تاریخی كه علیه بخشی از جهان اسلام صورت گرفته است این كنفرانس را از اهمیت ویژه ای برخوردار كرده است .

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران گفت:ما در مجلس قانونی را داریم که هر 4 سال یکبار تحت عنوان کنفرانس بین المللی فلسطین یک اجلاسی را با حضور روسای مجلس و شخصیت های مختلف مقاومت برگزار کنیم،هدف از برگزاری این کنفرانس توجه به مهمترین مسئله عرصه سیاست خارجی جهان اسلام یعنی فلسطین است واین موضوع برای امت اسلامی هم قداست دارد زیرا بیت المقدس قبله نخست مسلمانان است و هم به لحاظ ظلم تاریخی که علیه بخشی از جهان اسلام صورت گرفته است این کنفرانس را از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است .
وی افزود :ما هم طبق قانون اساسی این وظیفه را داریم که با ظلم مبارزه کنیم و این موضوع را به عنوان یک سیاست راهبردی پیش خواهیم برد . این کنفرانس در روزهای 3 و 4 اسفند ماه با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد که امیدواریم که در این 2 روز برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه گام های موثری در جهت حمایت از مسئله آرمانی فلسطین برداشته شود .
همچنین در آستانه آغاز ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه و قدس نشست ادبی نیز در حوزه هنری برگزارشد ،این نشست ادبی با حضورمسئولان فرهنگی و تعدادی از شاعرانی از ایران و کشورهای منطقه از جمله پاکستان ،افغانستان و فلسطین برگزار شد ، شاعران در وصف مظلومیت ملت فلسطین به شعر خوانی پرداختند تا به نوعی ادای دینی باشد نسبت به مردم رنج ها و ستم های روا شده عیله این ملت .
سلیمان از شاعران فلسطینی حاضر در این محفل ادبی در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: مردم و دوستداران شعر در فلسطین به خوبی از ظرفیت های شعر آگاهند و می دانند که سرودن اشعار در وصف مظلومیت مردم فلسطین تا چه حدی می تواند در جهان تاثیر گذار باشد.
حسینی شاعر پاکستانی شرکت کننده در این مراسم در خصوص اهمیت هنر در نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین به خبرنگار نما گفت :موثرترین ابزار برای نشان دادن حقانیت مردم فلسطین همین شعر و هنر است و قلم شاعران زودتر از هر چیزی می تواند این مظلومیت را به گوش جهانیان برساند .
این وظیفه اخلاقی ماست که در مقابل اشغالگران سکوت نکنیم و تنفر خودمان را از این رژیم پلید اعلام کنیم .
سیار از شاعرانی ایرانی این مراسم گفت:به هر حال شعر زبان جهانی و بین المللی دارد و در دنیایی که اینقدر حرف زیاد است و حرف حق پنهان مانده است ،شعر یک مرتبه ظهور پیدا می کند و از این پنهان شدن جلو گیری می کند و شاعر می تواند از میان این سیل اخبار و اطلاعات که بعضا خود نوعی بی خبری است رسالت واقعی خود را مردم جهان منتقل کند .
ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین سه شنبه با حضور نمایندگانی از حدود 80 کشور جهان در سالن اجلاس کنفرانس اسلامی در تهران برگزار می شود.کاظم جلالی سخنگوی این کنفرانس گفته این کنفرانس با شعار " همه باهم برای حمایت از فلسطین" با مشارکت حدود 700 میهمان خارجی با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور سران قوای سه گانه برگزار خواهد شد.
این کنفرانس از 4 کمیته شامل پارلمانی ها، جوانان ، سازمان های مردم نهاد ، نهضتی ها و گروههای مقاومت تشکیل شده است و کمیته مستقل تنظیم بیانیه نهایی نیز ایجاد خواهد شد که بیانیه را با نظر روسای هیئت های شرکت کننده از کشورهای مختلف تنظیم خواهند کرد .
این کنفرانس به ریاست آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و نمایندگان مجلس نیز بعنوان میزبان برای حضور در کنفرانس و کمیته های تخصصی جانبی آن اهتمام ویژه دارند . وی اجرای سمفونی مقاومت و قدردانی از برخی چهره های شاخص مقاومت اسلامی را از برنامه های ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین برشمرد و گفت: مراسم پایانی این کنفرانس عصر چهارشنبه یا جهارشنبه شب با سخنرانی رئیس جمهور برپا می شود

۱۳۹۵/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...