نسخه چاپی

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با نما:

وضعیت مبارزه با فساد در ایران مطلوب نیست/ دولت جلوی واردات كالای های غیر ضروری را بگیرد

عکس خبري -وضعيت مبارزه با فساد در ايران مطلوب نيست/ دولت جلوي واردات کالاي هاي غير ضروري را بگيرد

دولت بهتر است در واردات و صادرات اولویت ها را مدیریت كند چراكه اولویت های امروز كشورمان واردات كالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشكی است كه متاسفانه كالاهایی وارد می شود كه توان تولید آن در داخل كشور وجود دارد.


محمد رضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به عدم اجرای اقتصاد مقاومتی بعد از گذشت سه و سال نیم از ابلاغ این سیاست از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی به ساختارهای اقتصادی در کشور بستگی دارد و تا زمانی که ساختارها در کشور اصلاح نشود، اقتصاد مقاومتی بدرستی در کشور اجرایی نخواهد شد.
وی در ادامه به زمان بر بودن اصلاح ساختارهای کشور اشاره و بیان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت معتقد هستیم که در برخی از زمینه ها اقدام و حرکت دولت تا حدی قابل قبول است اما در بخش های دیگر قبول اجرای اقتصاد مقاومتی برای نمایندگان و مردم سخت است.
پور ابراهیمی عدم کاهش سهم نفت در بودجه عمومی را از غیر قبول های عمل کرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی بر شمرد و اذعان داشت: در سال 95 توانستیم در بودجه سهم نفت را کاهش دهیم اما در سال 96 سهم نفت در بودجه افزایش پیدا کرده که این نوع روند نگرانی هایی را برای مردم و نمایندگان ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حوزه شفاف سازی و اقتصاد دانش بنیان از جمله اقدامات نسبی دولت در عمل به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
نماینده مردم کرمان در خانه ملت گفت: امروز در بحث اقتصاد باید در کشور در جایگاهی قرار داشته باشیم که بتوانیم به آن تکیه بزنیم و مثلا اگر امروز بخواهیم رتبه ایران را در سازمان شفافیت جهانی ارزیابی کنیم خواهیم دید که رتبه ایران از 177 رسیده به 133 و این بدان معنا است که سطح مبارزه با فساد اقتصادی و اداری در شرایط کشورمان در شرایط مناسب قرار ندارد.
وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که رتبه کشور در بحث اقتصاد بهبود ببخشیم ضرورت دارد تا در بحث شفافیت سازی اقدامات جدی صورت دهیم اما متاسفانه در این بخش دولت وضعیت مطلوبی ندارد.
پور ابراهیمی تصریح کرد: در یک سری از موضوعات حضور دولت وحشت در آن بخش ایجاد کرده است همانند این که اگر در اصل 44 دولت این اصل را اجرایی نمی کرد خیلی به نفع کشور بود چراکه حضور دولت در این سالها تنها در اجرای اصل 44 شرایط را بدتر کرده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی کشور تأکید کرد: کل واردات و صادرات کشور 42 میلیارد تومان است و می توانیم بگوییم وارداتی صورت نگرفته است اما در این بخش اگر اولویت ها تغییر می کرد بسیار به نفع کشور بود.
نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت در خاتمه بیان کرد: دولت بهتر است در واردات و صادرات اولویت ها را مدیریت کند چراکه اولویت های امروز کشورمان واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی است که متاسفانه کالاهایی وارد می شود که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد.


۱۳۹۵/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...