نسخه چاپی

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با نما:

طرح دوفوریتی فراكسیون امید مغایر قانون اساسی است/ این طرح شائبه ی انتخاباتی دارد

عکس خبري -طرح دوفوريتي فراکسيون اميد مغاير قانون اساسي است/ اين طرح شائبه ي انتخاباتي دارد

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: امیدوارم كه اعضای فراكسیون امید طرح دو فوریتی را كه در مجلس مطرح كرده اند را هرچه زودتر پس بگیرند و اگر هم قرار است چنین طرحی در مجلس ارائه دهند از نظر همه نمایندگان بهره مند شوند چراكه مجلس محلی برای تعامل و گفتگو است و باید در مجلسی كه عصاره ملت است بحث های كارشناسی مطرح شود.

شهباز حسن پور، عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس و نماینده مردم سیرجان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به طرح دو فوریتی مخالفت با پرسشگری از سوی نیروی انتظامی، گفت: طرح دو فوریتی طرح غیر کارشناسی است و بهتر است بعد از گذشت سی و هشت سال از انقلاب اسلامی طرح هایی در مجلس مطرح شود که اقدامات کارشناسی صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: نمایندگان نباید طرح هایی را در مجلس مطرح کنند که از روی احساس تدوین شده باشد.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه به غیر قانونی بودن این طرح دو فوریتی در مجلس اشاره کرد و بیان داشت: اگر دولت نیاز به این دارد که پرسشگری را از سوی منتقدین حذف کند خودش می تواند لایحه و یا طرح به مجلس ارائه کند.
وی تأکید کرد: با اشاره به فضای مجلس طرح دو فوریتی مخالفت با پرسشگری در صحن علنی به تصویب نمایندگان نخواهد رسید.
حسن پور ادامه داد: امیدوارم که اعضای فراکسیون امید طرح دو فوریتی را که در مجلس مطرح کرده اند را هرچه زودتر پس بگیرند و اگر هم قرار است چنین طرحی در مجلس ارائه دهند از نظر همه نمایندگان بهره مند شوند چراکه مجلس محلی برای تعامل و گفتگو است و باید در مجلسی که عصاره ملت است بحث های کارشناسی مطرح شود.
نماینده مردم سیرجان در خانه ملت ادامه داد: طرح دو فوریتی اعضای فراکسیون امید در آستانه انتخابات تنها شائبه انتخاباتی و سیاسی دارد و نمایندگان نباید در مجلس طرح هایی را مطرح کنند که سیاسی کاری را در اذهان متبادر سازد.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که اساس انقلاب بر پایه آزادی بیان شکل گرفته است، گفت: مجلس باید زمینه پرسشگری رابرای مردم فراهم کند نه این که بخواهیم با طرح ها و لوایح از پرسشگری و انتقاد مردم جلوگیری بعمل آورد.
حسن پور طرح دو فورتی اعضای فراکسیون امید را مغایر با قانون اساسی برشمرد و گفت: قانون اساسی برگرفته از خون شهدای انقلاب اسلامی تدوین و تصویب شده است و نباید قوانینی که در مجلس تصویب می شود بر خلاف قانون اساسی باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت بیان کرد : همه جناح ها و جریان های سیاسی در آستانه انتخابات به دنبال این هستند تا با انجام و ارای برنامه هایی آراء را به نفع خود تغییر دهند و طرح دو فوریتی فراکسیون امید نیز در جهت بیان حقایق از سوی مردم و جمع آوری آراء در صحن علنی مطرح شده است.
وی در خاتمه اذعان کرد: طرحی که در مجلس چاپ شود را نمی توان آن را پیش نویس قلمداد کرد بلکه طرح چاپی طرح اماده بررسی در کمیسیون یا صحن علنی است.

۱۳۹۵/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...