نسخه چاپی

پیشرفت 90 درصدی مسجد مجاور برج آزادی

رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت مسجد 72 تن كه در خیابان آزادی در حال احداث است گفت: بر اساس برنامه ها، به دنبال احداث مسجدی شاخص در سطح كشور در مجاورت برج آزادی بودیم و اكنون بیش از 90 درصد كار احداث مسجد 72 تن به اتمام رسیده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی گفت: در روزهای نخست دوره چهارم شورای شهر تهران، مصوبه ای با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید.
وی افزود: در قالب این مصوبه، مقرر شد مساجد محله ای در نقاط مختلف شهر تهران احداث شوند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاکیدات صورت گرفته مبنی بر احداث مساجد کوچک مقیاس محلی در پایتخت اظهارکرد: تاکید شده که مساجد کوچک مقیاس در شهر تهران ساخته شوند و این مساجد نباید بیش از 300 تا 400 متر مربع باشند.
ناصحی ادامه داد: برای انجام فریضه نماز نیاز به احداث مساجد بزرگ مقیاس نیست و شهرداری مکلف به احداث مساجد با مساحت اندک شده است.
وی با بیان اینکه " شهرداری از برنامه پنج ساله دوم عقب است" تصریح کرد: در شرایطی که تنها یک سال از برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران زمان باقی است، طبق گزارش های ارسال شده شهرداری تهران از برنامه های خود عقب است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اصلی ترین دلایل عقب ماندگی شهرداری از برنامه احداث مسجد در شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که شهرداری تهران هنوز موفق به اجرای برنامه های خود در حوزه احداث مسجد نشده است، تهیه زمین برای احداث این مساجد بوده است.
ناصحی افزود: برای احداث مسجد، لازم است مالکیت زمین ها مشخص شود زیرا از نظر شرعی وضعیت زمین های مورد استفاده برای مساجد با سایر پروژه های شهری متفاوت است.
وی با ارائه آماری از تعداد مساجد احداث شده در شهر تهران در قالب مصوبه شورای شهر اذعان کرد: از 400 مسجدی که در برنامه به آن اشاره شده است، حدود 100 مسجد در نقاط مختلف شهر تهران احداث شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت مسجد 72 تن که در خیابان آزادی در حال احداث است گفت: بر اساس برنامه ها، به دنبال احداث مسجدی شاخص در سطح کشور در مجاورت برج آزادی بودیم و اکنون بیش از 90 درصد کار احداث مسجد 72 تن به اتمام رسیده است.
ناصحی تاکید کرد: پیش بینی می شود این مسجد طی 2 ماه آینده به بهره برداری برسد.

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...