نسخه چاپی

سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با نما:

دولت به بیانات دلسوزانه رهبر در اجرای اقتصاد مقاومتی توجه نكرده است

عکس خبري -دولت به بيانات دلسوزانه رهبر در اجراي اقتصاد مقاومتي توجه نکرده است

عضو كمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت در تلاش است تا با آمار سازی به مردم اجرای اقتصاد مقامتی را مثبت نشان دهد اما مردم این آمارها و ارقام ارئه شده را با گوشت و پوست خود لمس نكرده اند كه این گونه اتفاقات در كشور افتاده است.

محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با هفته نما، در رابطه با اجرای اقتصادی مقاومتی در کشور از سوی دستگاههای اجرایی کشور گفت: بسیاری از ما نمیدانیم اقتصاد مقاومتی چیست؟ در زمانی که طرح موضوع می کنیم اقتصاد مقاومتی لق لقه زبان است اما معلوم نیست استراتژی ما در اقتصاد مقاومتی چیست و در کوتاه مدت و بلند مدت به کجا قرار است برسیم.
وی در ادامه افزود: متاسفانه بسیار از مسئولین ما نمی دانند اقتصاد مقاومتی چیست؟ در حالی که بیانات مقام معظم رهبری در ابلاغ اقتصاد مقاومتی روشن و واضح است.
ابطحی در ادامه بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای بکار گیری از استعدادها و نبوغ داخلی و در جهت آسایش و معیشت مردم است اما متاسفانه این گونه اهداف در کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی، اجرایی نشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت در تلاش است تا با آمار سازی به مردم اجرای اقتصاد مقامتی را مثبت نشان دهد اما مردم این آمارها و ارقام ارئه شده را با گوشت و پوست خود لمس نکرده اند که این گونه اتفاقات در کشور افتاده است.
نماینده خمینی شهر در ادامه با اضافه شدن بیست درصد از تجمعات در مقابل مجلس اشاره و بیان داشت: این مردم بیکار نیستند که در مقابل مجلس تجمع می کنند کار و زندگی دارند تنها با تحمل رنج سفر می خواهند داد و فغان خود را به گوش مردم برسانند.
وی گفت: اگر دولت به بیانات دلسوزانه رهبر توجه می کرد و تمام توجهات خود را خرج برجام نمی کرد شاید امروز در این مکان که در اجرای اقتصاد مقاومتی ایستاده ایم نبوده ایم.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت ادامه داد: دولت تنها مشکلات را بر عهده منتقدان و یا با آسمان ریسمان بافتن به گردن دولت احمدی نژاد می اندازد.
وی بیان کرد: من متعقدم دولت گام های اساسی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بر نداشته است اگر چه در ماههای آخر دولت تدبیر و امید حرکاتی را انجام داده که ای کاش زودتر از این به فکر اجرای اقتصاد مقاومتی می افتاد.
ابطحی در خصوص استفاده از توان توانمدی های داخل در اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره گرفتن از سرمایه گذار خارجی اشاره و بیان کرد: یکی از موضوعات عجیب و غریب کشور ما همین است که زمانی دولت قبل را به ایران هراسی متهم می کردند سرمایه گذاری خارجی بیشتر از دولت فعلی بود که ایران هراسی را برداشته است.
وی افزود: هیئت های متعددی جهت سرمایه گذاری وارد ایران شدند اما متاسفانه این رفت و آمد ها نتیجه مثبتی نداشته است.
ابطحی بیان کرد: سرمایه گذاری در ایران خودرو و پژو بود که تنها بیکاران پژو وارد بازار کار شدند و قراردادها محرمانه مانده و کسی از نمایندگان از جزییات آن خبر ندارد.
وی در خاتمه به سرمایه گذاری توتال در مجتمع پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: توتال امروزه حرفهای تازه می زند و به قول معروف دبه در آورده و تنها اطلاعات ما را گرفته و در اختیار قطر گذاشته است درحالی که زنگنه بیان می کند برخودر خواهیم کرد مانده ام چگونه می خواهد برخودر کند که تمام دستگاههای قضایی در اختیار آنها قرار دارد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...