نسخه چاپی

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با نما:

دولت تحمل نقد ندارد/ رئیس‌جمهور برخلاف شعارهای انتخاباتی خود عمل می‌كند

عکس خبري -دولت تحمل نقد ندارد/ رئيس‌جمهور برخلاف شعارهاي انتخاباتي خود عمل مي‌کند

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخورد دولت با منتقدین و شكایت از آنها در مجامع قضایی با شعارهایی كه در زمان انتخابات و شعارهایی هایی كه در زمان حال مطرح می كند، مغایرت دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم شاهین شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به شکایت دولت از نمایندگان منتقد، گفت: دولت یازدهم علی رغم شعارهایی که در ظاهر بیان می کند در عمل مغایر شعارهای خود را به اجرا می گذارد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که دولت یازدهم بارها در سخنرانی ها و گفتگو های خود بیان کرده است که از نقد اسقبال می کنند، افزود: در عمل ما شاهد نیستیم که دولت از نقد استقبال کرده باشد و حتی در برخی از زمان ها حتی آب و نان را بر روی نماینده منتقد بسته است.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تصریح کرد: معتقدم دولت با مسائل پیرامونی خود و منتقدین رفتار دوگانه دارد چراکه تصور می کند با این روش می تواند آحاد مردم را با خود همراه کند.
حاجی دلیگانی با تأکید بر این مطلب که مردم امروز درک و تشخیص شان بسیار بالا است، تصریح کرد: وقتی کلامی از زبان مسئول یا رئیس جمهور و وزیر و یا هر فرد دیگری بیان می شود را به خوبی درک می کنند و این کلام ها می تواند اثرهای گوناگونی بر مردم بگذارد.
نماینده مردم شاهین شهر خطاب به دولت گفت: دولت را به صاف و شفاف و صادق بودن با مردم دعوت می کنیم چراکه اگر دولت قرار است برای خود اقدام و عملی را انجام دهد راهش این است که صادقانه با مردم برخورد کند نه این که بخواهد رفتار دو گانه ای با مردم و مسئولین داشته باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت ادامه داد: برخورد دولت با منتقدین و شکایت از آنها در مجامع قضایی با شعارهایی که در زمان انتخابات و شعارهایی هایی که در زمان حال مطرح می کند، مغایرت دارد.
وی در ادامه به حقوق دان بودن روحانی و این که در سخنرانی ها بیان کمی کند این حقوقدانان و کلا هستند که می توانند حق ملت را بگیرند اشاره کرد و بیان داشت: من در صحن علنی تذکری به رئیس جمهور دادم که شما حقوق دان هستید و دکتری حقوق خود را نیز از انگلستان گرفته اید بهتر است به مردم پاسخ دهید که در مقابل آمریکایی ها که دو میلیارد دلار از دارایی های ملت ایران را غارت کرده اند شما چه اقدام حقوقی انجام داده اید؟.
وی در ادامه به برداشت لوکزامبورگ از 6/1 دهم میلیارد دلار دارایی ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: سوال من از رئیس جمهور این است که در قبال این برداشت چه اقدام حقوقی کرده است؟ آیا یک حرف یا عمل حقوقی انجام داده است؟.
حاجی دلیگانی در ادامه بیان کرد: در خصوص 80 میلیارد دلاری که گفته می شود جمع کیفر خواست هایی که علیه ایران در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی تنظیم کرده اند آقای رئیس چه اقدامی را انجام داده اند؟ یا در تلاش هستند که انجام دهند؟
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: این میزان پولی که کشورهای مختلف به دارایی های ملت دست درازی کرده اند به میزانی است که چند سال می تواند نیازهای کشور را تأمین کند از این رو شکایت کردن از نمایندگان منتقد در مجامع قضایی با سخنانی که در جمع وکلا زده اند مغایرت دارد این در حالی است که هیچ دفاعی در رابطه با حقوق ملت از سوی مسئولان دولت صورت نمی گیرد.
نماینده مردم شاهین شهر در خانه ملت به سفرهای مسئولان دولتی به کشورهایی که به پول های مردم ایران دست درازی کرده اند اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا شنیده ایم که مسئولان دولت می خواهند سفرهایی به کشورهایی داشته باشند که به پول های ایران دست درازی کرده اند اگر این سفرها در راستای جلوگیری از دست اندازی ها می باشد و سفرها می تواند مطلوب باشد اما اگر برای تفریح و یاسفر شخصی باشد چه ضرورتی دارد که مسئولان بخواهند به این کشورها سفر کنند.
وی در ادامه افزود: اگر مسئولان برای رایزنی و پس گرفتن پول های مردم نمی خواهند به این کشورها سفر کنند چه ضرورتی دارد که مسئولین ما بخواهند به کشورهایی که به پول های ایرانیان دست درازی کرده اند سفر کنند تا این سفرهای مسئولان به مثابه تشکر از این کشورها تلقی شود.
حاجی دلیگانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دولت صلاحیت دار تا از نمایندگان منتقد به دستگاههای قضایی شکایت کند یا خیر؟ گفت: اگر هر نماینده یا غیر نماینده ای حرف نابجایی را بزند که جرم باشد دولت صلاحیت دارد تا از نماینده یا غیر نماینده به دستگاههای قضایی شکایت خود را طرح کند اما در قبال نمایندگان منتقد صلاحیت شکایت به دستگاههای قضایی را ندارد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت در خاتمه بیان کرد: نماینده وظیفه دارد از حقوق ملت دفاع کند و از آنجایی که بخشی از مجلس دور دهم دولت ساخته هستند به همین خاطر است که در برخی از مقاطع نمایندگان نمی تواند به نحو احسن از حقوق ملت دفاع کنند.

۱۳۹۶/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...