نسخه چاپی

اختصاصی نما:

چند سوال فاطمه شناسی

عکس خبري -چند سوال فاطمه شناسي

آیا ما حقاً قدر این در «یگانه» عالم خلقت و وجود با بركت را شناخته‌ایم؟ شناختی درست و واقعی و دور از انحراف و نقص و متناسب با مقام عصمت كبری؟

میرسلیم- به مناسبت زادروز بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) این خیر کثیری که خدای متعال نصیب پیامبر عظیم الشانش و امت او کرد، جا دارد از خود سئوالاتی بکنیم:

آیا ما حقاً قدر این در «یگانه» عالم خلقت و وجود با برکت را شناخته‌ایم؟ شناختی درست و واقعی و دور از انحراف و نقص و متناسب با مقام عصمت کبری؟

آیا محبت ما به فاطمه زهرا (سلام الله علیها) صرفاً از عواطف و احساسات ما نشأت گرفته یا مبتنی بر شناخت درست و رو به کمال ما از او است؟ آیا معنای اسامی آن حضرت را همچون صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه و مرضیه، می‌دانیم؟

آیا از ابعاد مختلف زندگی آن حضرت از دوران خردسالی و همراهی با پدر بزرگوارش تا دوران جوانی و همسری‌اش با علی (علیه السلام) آن شوهر و یاری که عظمت مقام او را کاملاً درک کرد و نیز از دوران کوتاهی که پس از رحلت پیامبر اکرم برای احقاق حق اسلام ، امت اسلام و تبیین اهمیت مقام ولایت صرف کرد و در نهایت جان خود را بر سر آن بزرگترین حق گذارد، بخوبی آگاهیم.

آیا محبت جانانه ما به او ما را به تبعیت از او در شیوه زندگی کردن و در نحوه به دیدار حق‌ شتافتن کشانده است.

آیا ما روش او را در مدیریت خانه و ساده‌زیستی و توجه به همسایگان قبل از خود و اهتمام نسبت به تربیت خداپسندانه فرزندانمان، سرمشق خود قرار داده‌ایم؟

از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم ما را در پاسخگویی مثبت و عملی به این سؤالهای وجدانی یاری فرماید.

۱۳۹۵/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...