نسخه چاپی

میخچه پا را به راحتی درمان كنید

یكی از اختلالات و ناراحتی های پا كه می تواند بسیار دردناك باشد و در راه رفتن شما اختلالاتی ایجاد كند میخچه می باشد. در این مطلب موثرترین و برترین روش های خانگی درمان میخچه پا را برای شما جمع آوری كرده ایم.


به گزارش نما به نقل از بهداشت نیوز ،میخچه پا، ضایعه ای پینه ای شکل است که بخاطر پوست مرده اغلب در سطح نازک پا و در بخش هایی که مویی وجود ندارد ایجاد می گردد. میخچه برجستگی کوچکی می باشد که اغلب با درد شدید همراه است و ممکن است مشکلاتی در راه رفتن شخص ایجاد کند. در این مطلب چند روش موثر طبیعی و خانگی برای درمان میخچه پا آورده ایم.

اگر فشاری که به پا وارد می شود باعث ایجاد حالتی بیضی بر روی پوست پا شود میخچه ایجاد می گردد. با گذشت زمان میخچه های ایجاد شده ممکن است گسترش پیدا کنند. گاهی اوقات با وجود تلاش های فراوان و درمان کامل میخچه پا پس از گذشت مدت زمان کمتری ممکن است دوباره بازگردد. میخچه ممکن است به دلایل مختلف و در بخش های مختلف پا بسته به نوع آن ایجاد گردد و از مهمترین تفاوت های آن با خار پاشنه پا علایم ظاهری آن است که به راحتی با چشم قابل تشخیص است. در ادامه موثرترین روش های درمان میخچه پا را بررسی خواهیم کرد.

روش های موثر و عالی در درمان میخچه پا

میخچه یکی از بیماری هایی است که اگر مراقب خود باشید و سلامت و بهداشت پا را رعایت کنید به آن مبتلا نخواهید شد. اگر در معرض فشار و یا سایش قرار بگیرید میخچه ممکن است در پاهای شما ایجاد گردد پس سعی کنید از پوشیدن کفش های نوک تیز، تنگ و پاشنه بلند خودداری کنید. همواره جوراب های مناسب به پا کنید و سعی کنید پاهای خود را با استفاده از نرم کننده ها همواره گرم نگاه دارید پاها را مرتب شسته و آن ها را خشک کنید این روش نیز از ابتلا به میخچه پا جلوگیری خواهد کرد. در صورت ابتلا به میخچه پا نگران نباشید! روش های متفاوتی برای درمان میخچه پا وجود دارد که می توانند وضعیت پای شما را بهبود دهند.

سرکه سفید
یکی از روش های عالی درمان میخچه پا سرکه سفید می باشد. سطح اسید بالای موجود در سرکه سفید باعث نرم شدن پوست سخت می گردد. علاوه بر این، ویژگی های ضد قارچی و ضد باکتری سرکه سفید باعث کاهش خطر ابتلا به میخچه می گردد.

قبل از رفتن به رختخواب مقداری سرکه سفید را با ۳ برابر همان میزان آب با یکدیگر ترکیب کنید.
با استفاده از پنبه این سرکه رقیق را روی میخچه بمالید.
ناحیه را با استفاده از باند بپوشانید و تمام طول شب را صبر کنید.
صبح روز بعد، با استفاده از یک سنگ پا پوست ضخیم شده را تراش دهید.
مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل روی ناحیه بریزید تا پوست آن مرطوب باقی بماند.
از این روش روزی یک بار استفاده کنید تا میخچه پا کاملا درمان شود.
جوش شیرین
جوش شیرین عامل لایه بردار طبیعی می باشد که به رفع پوست مرده در اثر میخچه کمک می کند و درمقابل به فرآیند درمان سرعت می بخشد. ویژگی های ضد باکتری و ضد قارچی جوش شیرین باعث می شود پای شما به عفونت ها مبتلا نشود.

دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را به ظرف آب گرم اضافه کنید. پاهای خود را در آن محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس کنید منطقه مورد نظر را با استفاده از سنگ پا تراش دهید تا پوست مرده حذف شود.
روش دیگر ترکیب یک قاشق چایخوری جوش شیرین، مقدار کمی آبلیمو و آب می باشد با استفاده از این مواد خمیری تهیه کنید. از آن با دقت بر روی محل آسیب دیده استفاده کنید. با استفاده از باند آن را بپوشانید و تا صبح صبر کنید. صبح روز بعد، خمیر را با آب گرم بشویید و سپس به آرامی با استفاده از سنگ پا آن ناحیه را تراش دهید.
می توانید هر یک از این روش ها را روزی یکبار تا درمان میخچه پا مورد استفاده قرار دهید.

لیمو
درمان خانگی خوب دیگر برای میخچه پا استفاده از لیمو است. اسید سیتروس موجود در لیمو پوست سخت شده را نرم می کند و در نهایت باعث درمان میخچه می گردد.

آب لیموی تازه را روی میخچه بریزید و اجازه دهید خشک شود. این عمل را حداقل روزی سه بار انجام دهید.
دو تکه میخک را در یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه برای ۱۵ دقیقه بخیسانید حال میخک را برداشته و آب لیمو را روی میخچه بمالید. اجازه دهید خشک شود سپس این عمل را دوباره تکرار کنید. این درمان را چند بار در روز مورد استفاده قرار دهید.
هر یک از این روش ها را روزی چند بار تا بهبود یافتن میخچه پا انجام دهید.

درمان میخچه پا با سیر
سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی می باشد و از این رو در درمان میخچه پا بسیار موثر می باشد. همچنین دارای ویژگی های ضد قارچ و ضد باکتری می باشد که از عفونت پیشگیری می کند.

نیمی از سیر را روی میخچه بمالید و سپس آن را با یک باند ببندید تمام طول شب صبر کنید و صبح روز بعد باند را باز کرده و پای خود را با آب ولرم بشویید این عمل را هر شب انجام دهید تا میخچه درمان شود.
دو تا سه عدد حبه سیر را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را روی میخچه قرار داده و با یک باند بسته و تا سه روز صبر کنید. در روز سوم با برداشتن باند میخچه نیز برداشته می شود. اگر نیاز است این عمل را بارها تکرار کنید.
درمان طبیعی دیگر میخچه پا استفاده از دو حبه سیر و مقداری سرکه می باشد تا خمیری بسازید و سپس آن را بطور مستقیم روی میخچه خود قرار دهید سپس مقداری پنبه روی آن قرار داده و باچسب ببندید. دو تا سه ساعت صبر کرده و سپس چسب را برداشته و محل مورد نظر را بشویید. این عمل را روزانه یکبار و برای چند هفته انجام دهید.
پاپایا
روش درمان آسان و موثر دیگر برای بهبود میخچه پا استفاده از پاپایا است. در پاپایا چند آنزیم وجود دارد که به رفع پوست مرده و سخت کمک می کند. علاوه بر این، پاپایا می تواند درد یا ناراحتی را تسکین ببخشد و باعث خشک شدن و درمان میخچه می شود. برای بدست آوردن نتایج بهتر از پاپایای خام استفاده کنید.

یک تکه کوچک پاپایای خام را رنده کرده و عصاره آن را بگیرید.
مقداری پنبه را در آن بخیسانید و سپس آن را روی میخچه قرار داده و با استفاده از چسب آن را ببندید.
تمام طول شب را صبر کنید.
صبح روز بعد، با استفاده سنگ پا به آرامی پوست را بتراشید.
این عمل را هر روز انجام دهید تا نتایج بهتری بدست آید.
شیرین بیان
شیرین بیان از آنجا که دارای ویژگی های درمانی و دارویی شگفت انگیزی می باشد اغلب برای درمان میخچه پا مورد استفاده قرار می گیرد.

یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با مقدار کافی روغن خردل ترکیب کرده تا خمیر ضخیمی بدست آید.
قبل از رفتن به رختخواب از این خمیر روی میخچه استفاده کنید.
آن را با باند بپوشانید و تمام طول شب را صبر کنید.
صبح روز بعد، باند را برداشته و منطقه را با آب ولرم بشویید.
این عمل را هر شب انجام دهید تا میخچه نرم شده و اندازه آن کم شود.
زردچوبه
روش عالی دیگر برای درمان میخچه پا استفاده از زردچوبه می باشد. بدلیل ماهیت ضد تورمی زردچوبه می تواند درد را تسکین بخشد و فرآیند درمان را سرعت بخشد.

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و مقداری عسل را ترکیب کنید تا خمیر ضخیمی بدست آید. خمیر را روی میخچه گذاشته و صبر کنید تا خشک شود. این عمل را دو تا سه بار در روز برای حداقل یک هفته انجام دهید تا میخچه درمان شود.
روش دیگر ترکیب یک قاشق چایخوری ژل آلوورا با نصف قاشق چایخوری زردچوبه می باشد. آن ترکیب را روی میخچه قرار داده و آن را با باند بسته و تمام طول شب را صبر کنید. صبح روز بعد، پوست نرم شده را با استفاده از سنگ پا تراش دهید و از مقداری مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را روزی یکبار انجام دهید تا میخچه کاملا درمان شود.
بهبود میخچه پا با پیاز
در یک ظرف شیشه ای مقداری سرکه سفید را روی یک تکه پیاز سفید بریزید. ظرف را در طول روز در مکانی گرم قرار دهید. سپس قبل از رفتن به رختخواب میخچه را با پیاز بپوشانید. برای اینکه پیاز در طول خواب در مکان خود باقی بماند از باند استفاده کنید. اگر فردا صبح میخچه به اندازه ای که باید نرم نشده باشد. درمان را چند شب تکرار کنید تا میخچه کاملا نرم شود.

آسپرین
پنج تا شش قرص آسپرین را خرد کنید و با مقدار مساوی آب و سرکه سیب ترکیب کنید. این مواد را ترکیب کنید تا خمیری بدست آید. سپس آن را روی میخچه بمالید، از باند استفاده کنید تا در محل خود ثابت باقی بماند. پس از ده دقیقه میخچه باید به اندازه کافی شل شود تا با استفاده از سنگ پا بتوانید آن را تراش دهید.



روغن گرچک
برای میخچه های روی انگشتان پا مکانی که به سختی درمان می شود از چسب میخچه گرد بر روی میخچه استفاده کنید. از پنبه برای چکاندن چند قطره روغن گرچک روی میخچه استفاده کنید. سپس از چسب استفاده کنید تا مکان پنبه ثابت باقی بماند.

یکی از اختلالات و ناراحتی هایی که ممکن است بر روی پا ایجاد گردد و بسیار دردناک می باشد همین میخچه ها هستند امیدواریم با استفاده از این روش ها بتوانید به راحتی درمان میخچه پا را رد منزل انجام دهید.

۱۳۹۵/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...