نسخه چاپی

نماینده مردم زنجان در گفتگو با نما :

بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در كشور داریم

عکس خبري -بيش از 4 هزار پروژه نيمه تمام ورزشي در کشور داريم

برای تكمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی به بیش از 8 هزار میلیارد تومان پول احتیاج است اگر هیچ پروژه ای شروع نكنیم برای تكمیل این پروژه ها حدود 15 الی 20 سال باید زمان گذاشته شود.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 در گفتگو با خبرنگار نما ، درباره مهمترین ویژگی های بودجه سال 96گفت:در مبحث توجه به محرومان توجه کنید می بینید خانواده های عزیزی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی بودند با حداق مبلغ گذران زندگی می کردند،مثلا خانواده ای با چهل و پنجاه هزار تومان در ماه داشتند زندگی می کردند ما در مجلس آمدیم و مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را افزایش دادیم،به امید اینکه در سال جدید آلام اقتصادی این خانواده ها ترمیم شود.
وی افزود:نکته بعدی بحث توجه به ورزش و جوانان بود امسال نمایندگان 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به این موضوع اختصاص دادند چیزی حدود 1400 میلیارد تومان ،کل بودجه ورزش کشور هزار میلیارد تومان بود که نصف آن به هزینه های جاری می رفت و نصف آن صرف پروژه های عمرانی می شد آن هم اگر کامل تخصیص پیدا می کرد.
نماینده مردم زنجان در مجلس تاکید کرد :موضوع دیگر بحث اختصاص درآمد عوارض سیگار به بخش سلامت و بهداشت جامعه بود که آن هم حدود 1300 میلیارد تومان می شود که پنجاه درصد آن به وزارت بهداشت 30 درصد آن به وزارت ورزش و 20 درصد آن به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد.
عزیزی با بیان اینکه باید چاره ای برای اتمام پروژه های نیمه تمام در کشور اندیشیده شود گفت: ما بیش از 4 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور داریم که برای تکمیل این پروژه ها به بیش از 8 هزار میلیارد تومان پول احتیاج است اگر هیچ پروژه ای شروع نکنیم و تورم همین تورم امروز کشور باشد برای تکمیل این پروژه ها حدود 15 الی 20 سال باید زمان گذاشته شود با این پولی که از عوارض سیگار و ارزش افزوده کنار گذاشته شد می توان به تکمیل این پروژه ها در سطح کشور امیدوار بود.
واینکه وزارت ورزش باید واقعا با بخش خصوصی کار کند من به وزیر محترم هم اعلام کردم پروژه های نیمه تمام را با اولویت شهرداری ها واگذار کنند تا به اتمام برسند و مردم هم از آنها منتفع شوند.
علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار نما ،درباره ویژگی های مهم بودجه سال 96 گفت:تملک دارایی در بخش کشاورزی حدود 50 درصد افزایش پیدا کرد اعتبار سازمان جنگلها و مناطق آبخیز داری کشور از 700 میلیارد تومان به حدود 1700 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده یعنی بیش از 3 برابر اعتبار این سازمان که مربوط به محیط زیست کشور است افزایش یافته ،همچنین اعتبارات مربوط به سازمان محیط زیست حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است.
آبیاری تحت فشار امسال از 200 هزار هکتار به 400 هزار هکتار پیش بینی شده و 2600 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار دیده شده است ،85 درصد تامین هزینه های آبیاری تحت فشار به عهده دولت و 15 درصد هم به عهده مردم گذاشته شده است .
وی ادامه داد :بودجه های مناسبی هم برای مبارزه با ریزگردها برای احیا تالاب ها پیش بینی شده است.
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در خانه ملت نیزدر گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اینکه دربودجه 96 بیشتر متاسفانه به بخش های جاری توجه شده است گفت:166 هزار میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد دیده شده است ،48 هزار میلیارد تومان یارانه و 12 هزار میلیارد تومان سود مشارکت که در مجموع 226 هزار میلیارد تومان می شود و درکنار آن منابعی هم برای کارهای عمرانی و زیرساختی تدارک دیده شده است.
وی افزود : در بودجه های زیر ساختی مجلس سعی کرد توجه جدی به حوزه ریلی و جاده ای کشور داشته باشد که روی صنعت نیز تاثیرگذار است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: معادن معدنی کشور امروزه بدلیل نداشتن زیرساختهای دریایی ، بندری دچار مشکلات در صاردات شده است باید به حوزه ساخت زیرساختهای بندری و حمل ونقلی توجه بیشتری کنیم ،همچنین تسهیلات ویژه برای معادن و جلوگیری از خام فروشی دیده شده که معادن ما حتما باید به ارزش افزوده تبدیل شوند.همچنین در بودجه به موضوع آب و فاضلاب توجه جدی شده است.

۱۳۹۶/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...