نسخه چاپی

آرامش را در سفرهای نوروزی جایگزین خطر كنیم

رئیس پلیس راهور ناجا: تا 14 فروردین 96 طرح تعطیلات نوروزی در جاده ها و درون شهرها ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار مهری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود : از ماه ها قبل برای تعطیلات نوروز هماهنگی هایی با دستگاههای مختلف برای اجرای طرح نوروزی داشتیم و از 25 اسفند ماه تا 14 فروردین 96 طرح تعطیلات نوروزی در جاده ها و درون شهرها به مرحله اجرا در آمده است.

او افزود: در 24 و 25 اسفند ماه هم رزمایش ترافیکی در سراسر کشور اجرا شد و هماهنگی خوبی بین دستگاهها وجود دارد و خوشبختانه 4500 نیروی کمکی و 1100 خودرو امسال به کمک پلیس راه آمدند و در این چهار روز وضعیت خوبی در راه ها شاهد بودیم.

سردار مهری با اشاره به پر تردد بودن سفرها در روز چهارم گفت: در محور چالوس، هراز، گیلان، سمنان، تهران - قم ترددها پر حجم بوده است و در ورودی شهر مشهد مقدس هم امسال نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی سفرها را شاهد بودیم.

او با اشاره به موضوع تلفات در تصادفات رانندگی گفت: موضوع تلفات به ایمنی جاده ها برمی گردد، ارتقای استاندارد خودروها،کنترل رفتار رانندگان و بحث امداد و نجات با توجه به اینکه 51 درصد فوتی ها در سرصحنه و 49 درصد در بیمارستان رخ می دهد و 73 درصد فوتی ها در جاده های برون شهری اتفاق افتاده است و این موضوع باید در نظر گرفته شود تا تلفات را کاهش دهیم.

او افزود: ما 8 هزار نقطه حادثه خیز در کشور داشتیم که تا کنون 3 هزار نقطه حادثه خیز رفع مشکل شده است و 5 هزار نقطه دیگر آن در محدوده برون شهری وجود دارد و روند رفع نقاط حادثه خیز مطلوب بوده است اما مورد رضایت ما نیست و باید برای رفع همه آنها اقدام کنیم.

سردار مهری گفت: در حال حاضر 19 میلیون خودرو و 12 میلیون موتورسیکلت داریم و در سال 95 دو میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری شده اند همچنین 1 میلیون و 800 هزار نفر گواهینامه رانندگی دریافت کردند.

او افزود: امسال با توجه به افزایش خودروها 523 نفر کاهش فوتی داشتیم و امسال 51 درصد از جانباختگان تصادفات سنین بین 20 تا 50 سال داشتند که جزء نیروی کار کشور به حساب می آیند و باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آمار جهانی به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 7/5 نفر فوتی است و این آمار در سال 84 در کشورمان بالای 32 نفر بود و امروز به 5/7 رسیده است که در برنامه ششم توسعه مقرر شد به 4 برسد.

او افزود: از هموطنان تقاضا داریم با عجله و شتاب رانندگی نکند و صبور باشند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به داشتن سفری ایمن بپردازند.
00:0003:09
کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دیگر مهمان برنامه گفت: همه ساله قبل از نوروز سازمان راهداری اقدام به ممیزی راهها می کند وتلاش می کند ضعف راهها از جمله خط کشی ها و احیا تابلو ها را انجام دهد و ما امسال 700 میلیارد برای استانها اختصاص داده ایم تا سفرهای نوروزی هر چه سالمتر بر گزار شود.

کشاورزیان افزود: اصل کلی بر این است که هر قسمت از جاده می تواند حادثه خیز باشد ، 20 درصد حوادث در جاده هایی اتفاق
می افتد که قبلا حادثه خیز بوده اند.

او گفت: چند صد نقطه در جاده ها وجود دارد که قبلا حادثه اتفاق افتاده است ولی اولویت ما ایمن سازی کل جاده هاست.

کشاورزیان ادامه داد: هدف ما فرهنگ سازی در جامعه است و در کنار ایمن سازی اعتباراتی اختصاص داده ایم تا فرهنگ جامعه در جهت ایمن سازی بالا برود.

او گفت: قریب 600 تا 900 دستگاه دوربین ثبت سرعت در جاده ها کار گذاشته شده است که در کنترل سرعت و کیفیت رانندگی موثر است .

کشاورزیان افزود: در آزادراه ها در هر 20 کیلومتر یک دوربین و در راههای عادی در هر 40 کیلومتر یک دوربین نصب شده است و فعلا تعداد 2700 تا 2800 دوربین در خیابانها و جاده ها نصب شده است.

او گفت: سازمان راهداری و پلیس راه نقش اصلی را در مدیریت جاده ها بعهده دارند و رابطه تعاملی کاملا مستقیمی بین این دو سازمان وجود دارد.

کشاورزیان افزود: یک برنامه نرم افزاری اطلاعاتی در رابطه با تصادف درست کرده اند که اطلاعات را بطور کامل در اختیار هر دو سازمان قرار می دهد.
او تاکید کرد: همه همکاران ما در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند.

۱۳۹۵/۱۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...