نسخه چاپی

جده غرق در منكرات شده است !

تعدادی از كاربران سعودی برای اعتراض به برخی تفریحات جدید در این كشور، هشتگی را با عنوان "عربستان تفریگاه مفسدین نیست"، در شبكه اجتماعی تویتر راه اندازی كرده اند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، این کاربران با ایجاد این هشتگ خشم و نارضایتی خود را از برخی فعالیت های تفریحی که اخیرا در برخی شهرهای عربستان از جمله ریاض و جده رواج یافته اند، اعلام کرده اند.
شورای "تفریحات و سرگرمی" عربستان که سال گذشته در این کشور تأسیس شد، تعدادی برنامه های تفریحی از جمله برگزاری نمایشگاه "کامیک کان" در فوریه گذشته در جده را ترتیب داده بود. این نوع نمایشگاه ها در بسیاری شهرها در سراسر جهان از جمله لندن، سن دیگو، مسکو و دهلی نو برگزار شده است.
این شورا همچنین برنامه "مونستر گام" را در دو سال گذشته در استادیوم ملک فهد در ریاض برگزار کرده است. این نمایش ویژه کامیون های غول پیکر است.
این شورا همچنین برای اولین بار در تاریخ این کشور، کنسرت موسیقی با شرکت "عمر خیرت" موسیقی دان مصری برگزار کرد. این اقدام خشم افراطی های سعودی را برانگیخت.
با افزایش فعالیت های این شورا، کاربران شبکه های اجتماعی نیز این فعالیت ها را نمادی از لیبرالیسمی دیدند که مبانی دینی و اجتماعی عربستان را تهدید می کنند.
این کاربران همچنین با اشاره به تمایل این شورا برای راه اندازی برنامه سوارکاری و شنای بانوان، هشتگ جدیدی را با عنوان "فاجعه جدید تفریحی در ریاض" راه اندازی کردند.
در این بین دکتر خالد آل سعود، شاهزاده مشهور سعودی نیز نوشت: "خدایا به تو پناه می بریم از چنین کارهایی". وی این جمله را زیر عنوان هشتگ "فاجعه جدید تفریحی در ریاض" منتشر کرد.
همچنین توییت های مشابهی با هشتگ "جده غرق در منکرات شده است" منتشر شده است.

۱۳۹۵/۱۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...