نسخه چاپی

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفتگو با نما :

مسافران قبل از سفر با سامانه 141 تماس بگیرند

عکس خبري -مسافران قبل از  سفر با سامانه 141 تماس بگيرند

مجید رضا نصرالله‌نژاد مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: بررسی باد لاستیك خودرو،روغن موتور،روغن ترمز،برف پاكن ها و نیز چراغ های خودرو از اهمیت ویژه ای در هنگام سفر برخورداراست قبل از عزیمت به سفر ،حتما از طریق تلفن گویای 141 وضعیت ترافیكی جاده ها را رصد كنند.

مجید رضا نصرالله‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار نما گفت :پیشنهاد ما به مسافران نوروزی این است که زمان سفر خود را به گونه ای مدیریت کنند تا با ترافیک جاده ها مواجه نشوند .
همچنین مردم قبل از سفر حتما خودروی خود را به لحاظ فنی چک کنند تا در هنگام سفر دچار مشکل نشوند.بررسی باد لاستیک خودرو،روغن موتور،روغن ترمز،برف پاکن ها و نیز چراغ های خودرو از اهمیت ویژه ای در هنگام سفر برخورداراست. همچنین چراغ قوه ،مثلث خطر،لاستیک زاپاس ،و کپسول اطفاء حریق و جعبه لوازم ایمنی را حتما در خودروی خود به همراه داشته باشید تا سفری بدون استرس و ایمن را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.
نصرالله نژاد افزود: ما در استان تهران با 140 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و 70 دستگاه ماشین آلات سبک گشت راهداری و حدود 300 نفر از عوامل راهداری مستقر در مکان های برف گیر و گردنه ها در هر زمانی که لازم باشد آماده خدمت رسانی به هم وطنان عزیر خواهیم بود .
سرهنگ سیاوش محبی فرمانده پلیس راه شرق استان تهران هم درگفتگو با خبرنگار نما درخصوص آخرین وضعیت ترافیک نقاط مواصلاتی شرق پایتخت گفت: وضعیت ترافیک امروز صبح در محور هراز به سمت آمل و محور فیروزکوه به سمت قائمشهر سنگین است.محور امام رضا(ع)به سمت مشهد مقدس هم دارای ترافیکی نیمه سنگین است که البته لحظه به لحظه بار ترافیکی در این نقطه پر حجم تر خواهد شد.
وی افزود:به لطف خداوند متعال و با تلاش همکاران ما در ناجا ونیز همکاری خود مردم خوشبختانه تا این لحظه در محورهای شرق تهران تصادف منجر به فوت نداشته ایم .البته تعداد محدودی از رانندگان بودنند که متاسفانه رعایت قانون را نکردنند ،از این رو برخورد با تخلفات حادثه ای در این ایام خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی خواهد بود و پلیس اجازه نمی دهد تا متخلفین حادثه جان مردم را در خطر بیاندازند ،پلیس در این زمینه برخورد قانونی و بدون اغماض را با افراد قانون شکن خواهد داشت .
سرهنگ محبی افزود:توصیه ما به رانندگان این است که در هنگام خستگی و خواب آلودگی از ادامه حرکت پرهیز کنند ،ودر پارکینگ ها و استراحت گاههایی که در نظر گرفته شده است توقف کنند و سپس بعد از رفع خستگی به ادامه مسیر خود ادامه دهند . فراموش نکنیم که سالانه تعداد کثیری از رانندگان و سرنشینان خودروها، به علت اختلالات خواب رانندگان مصدوم شده اندو یا جان خود را از دست می‌دهند و این حوادث علاوه بر زیان‌های روحی، هزینه‌های سنگینی را به جامعه تحمیل می‌کنند.
باز کردن پنجره، توقف خودرو و اقدام به قدم زدن و صحبت کردن با مسافران، صرف چای و توقف‌های منظم در هنگام رانندگی، از جمله تدابیر لازم برای جلوگیری از خواب آلودگی است.
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران تصریح کرد: همچنین مسافران برای رسیدن به مقصد عجله و شتاب نکنند و برنامه ریزی مشخصی را برای شروع سفر،محل های توقف و محل رسیدن به مقصد داشته باشند و طول سفر را جزئی از سفر بدانند . همچنین مسافران نوروزی بستن کمربند ایمنی رادر طول سفر فراموش نکنند
موضوعی که علاوه بر تامین سلامت راننده و سرنشینان باعث می شود تسلط بیشتری در هنگام رانندگی داشته باشید.همینطور اگر رانندگان دارویی مصرف می کنند که از اثرات خواب آلودگی آن اطلاعی ندارند، قبل از سفر ابتدا بروشور آن را مطالعه کنند و اگر خواب آلودگی از عوارض آن بود، در زمان مصرف این دارو رانندگی نکنند.

۱۳۹۶/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...