نسخه چاپی

در پس انتشار اخبار قتل بشار اسد چه می گذرد؟

كاربران شبكه های اجتماعی به نقل از سایت وزارت اطلاع رسانی سوریه خبری را دال بر بیماری و مسمومیت شدید بشار اسد منتشر كردند كه بعدا مشخص شد این سایت هك شده و هكرها اقدام به انتشار خبرهای دروغ از این سایت كرده اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، رسانه های طرفدار مخالفان دولت سوریه به طور متناوب خبرهایی دال بر "مرگ، قتل، مسمومیت یا بیماری" بشار اسد، رئیس جمهور این کشور را منتشر می کنند که به نظر می رسد ناکامی گروههای مسلح در دستیابی به اهدافشان، بزرگترین دلیل پشت پرده این اقدام باشد.

سایت "اسپوتنیک" با اشاره به این موضوع می نویسد روزنامه لبنانی "المستقبل" در شماره 27 ژانویه خود نوشت اطلاعات موثقی از دمشق دارد دال بر سکته مغزی بشار اسد و بستری شدن وی در بیمارستان "الشامی" تحت مراقبت شدید امنیتی.

روزنامه "لوبوان" چاپ پاریس نیز نوشت اطلاعاتی در دست دارد که حکایت از تقویت احتمال کشته شدن بشار اسد دارد. پیش از این نیز شایعه هایی درباره احتمال ترور شدن وی منتشر شده بود.

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری سوریه با صدور بیانیه ای تمام شایعه ها را تکذیب و اعلام کرده است که منبع تمام این شایعه ها روزنامه ها و منابع وابسته است که فقط تخیلات و آروزهای خود را به این شکل به زبان می آورند.

از سوی دیگر برخی کاربران شبکه های اجتماعی به نقل از سایت وزارت اطلاع رسانی سوریه خبری را دال بر بیماری و مسمومیت شدید بشار اسد منتشر کردند که بعدا مشخص شد این سایت هک شده و هکرها اقدام به انتشار خبرهای دروغ از این سایت کرده اند.

علاوه بر اینها برخی پستهای الکترونیکی نیز در فوریه از وقوع سلسله انفجارهایی در مراکز امنیتی در دمشق خبر داده بودند و همین بهانه ای شد تا دوباره شایعه هایی درباره زخمی شدن بشار اسد مطرح کنند.
دو روز پیش از آن نیز رسانه ها اعلام کرده بودند که در حمله به کاروان رئیس جمهور سوریه، وی زخمی شده است.

به این ترتیب موج شایعه سازی در سوریه همزمان با حمله های "جبهه النصره" نیز به دمشق و حومه حماه و در کنار آن، تلاش بی وقفه برخی رسانه ها برای دروغ پراکنی ادامه دارد و سئوال این است که امسال بشار اسد قرار است چند بار بمیرد؟!

۱۳۹۶/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...