نسخه چاپی

هواشناسی برای سیزده بدر هشدار داد

كارشناس سازمان هواشناسی احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر برای 12 و 13 فروردین را جدی اعلام كرد.

به گزارش نما محمد اصغری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: موج اصلی سامانه ای که درحال ورود به کشور است روزهای شنبه و یکشنبه و حتی دوشنبه آینده بارش های قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اکنون سامانه ای که چند روزگذشته هوای کشور را تحت تاثیر قرار داده بود در حال خروج از مرزهای شرقی است و سامانه جدید از شمال غرب کشور در حال ورود است.

اصغری اضافه کرد: امروز در بیرجند مرکز خراسان جنوبی رگبار و باران می آید.
وی افزود: سامانه جدید نیز ابتدا استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین با گذشت زمان کردستان،همدان،مرکزی،کرمانشاه،ایلام و شمال خوزستان و با تاخیر چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و جزیره خارک را تحت تاثیر بارش قرار می دهد.

اصغری بابیان اینکه سامانه جدید بارشی تاپایان هفته نیمه شرقی کشور را نیز فرامی گیرد، گفت:بهترنی زمان برای بازگشت مسافران نوروزی در نیمه غربی روز پنجشنبه و در نیمه شرقی روز جمعه است.

کارشناس هواشناسی افزود: تا صبح امروز با روند افزایش دما به ویژه در سواحل دریای خزر مواجه بودیم اما به تدریج با روند معکوس کاهش دما روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ساری و گرگان از گرمترین مراکز استان کشور بودند، گفت: روند کاهش دما به گونه ای است که دمای هوا به شرایط عادی این فصل از سال بازمی گردد.

۱۳۹۶/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...