نسخه چاپی

حاجی‌بابایی: اولویت نخست مردم در انتخابات ریاست جمهوری «نه به وضع موجود» است

رئیس كمیسیون تلفیق گفت: اولویت مردم «نه به وضع موجود» است چراكه علی رغم همه توانمندی‌هایی كه در سطح بین الملل داریم و حرف نخست را می‌زنیم، موریانه‌هایی داریم كه به پایه‌ها و اعتماد مردم آسیب می زند.

به گزارش نما، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در جلسه مجمع نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی فلسفه تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را یادآور شد و با تاکید بر اینکه این جبهه تنها برای انتخابات نیست، اظهار کرد: جمنا برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در طول ایام مختلف و پافشاری بر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه کشور با تهدیدهای قابل توجهی مواجه است، افزود: رکود اقتصادی مهم‌ترین تهدید حال حاضر است که نباید همه اینها را به گردن دشمن انداخت بلکه بسیاری به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تاکید بر اینکه باید برای هر یک از تهدیدها نسخه پیچید و به دنبال حل آن بود، گفت: مجلس دهم به دلیل اینکه دولت محترمانه گفت که برنامه نمی‌نویسم، پس از تعیین تکلیف از رهبری که فرمودند ابتدا باید دولت برنامه بنویسد وگرنه مجلس می‌تواند ورود پیدا کند، لذا در مجلس اراده بر این شد که باید برنامه نوشته شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نوشتن این برنامه کار بسیار سنگین و تاریخی و برای اولین بار در کشور بود، تصریح کرد: همه اصحاب فن را یکجا جمع کردیم و فراخوان دادیم و 6 ماه شبانه روز نشستیم تا مشکلات جامعه را بررسی کرده و نسخه لازم را بنویسیم که 22 معضل، مشکل و اولویت را شناسایی کردیم و برای آنها نسخه نوشتیم.

وی با اشاره به اینکه این اولویت‌ها نیاز به کار قدرتمند کشوری، مدیران توانمند با روحیه جهادی و انقلابی است تا با حضور در میدان کار، از روی این مشکلات عبور کنیم، ابراز داشت: در برنامه ششم که بر اساس 104 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ابلاغ‌های مقام معظم رهبری است که به نوعی به قانون برنامه ششم تبدیل شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه این برنامه که نخستین بار توسط مجلس نوشته شده است، به نظر ما بهترین برنامه‌ای است که موضوع محور و درد محور است و انشا نویسی نیست، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه باید هر سال 770 هزار میلیارد سرمایه گذاری داخلی و 200 هزار میلیارد سرمایه گذاری خارجی که 70 درصد تکنولوژی را منتقل کند، داریم که باید از محل بانک‌ها، صندوق توسعه، دولت، بخش خصوصی و... تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق بیان دولت 12.6 است و هر سال باید این درصد 0.8 کاهش یابد، ادامه داد: یعنی اگر هر سال بین 1 میلیون و 1 میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کنیم، این درصد ثابت می‌ماند که این دولت تا امروز 636 هزار از این آمار عقب بوده و شاهد رشد بیکاری بودیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این آمار یعنی مدیران ما باید بند پوتین‌ها را محکم ببندند و مثل دوران دفاع مقدس مدیران وارد میدان شده و حقوق نجومی هم نگیرد، تصریح کرد: در میدان عمل باید ضمن ایجاد رونق اقتصادی، دلبستگی به نظام را هم تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه این اقدامات بدون مبارزه با مفاسد اقتصادی امکان پذیر نیست لذا موادی در برنامه ششم نوشته شد تا دولت مجبور به پاسخگویی باشد، گفت: همه نهادهای نظام، از جمله دولت، نظامی، انتظامی، دستگاه‌های زیر نظر دفتر رهبری و شهرداری و... موظف هستند در خانه شیشه‌ای همه مردم حقوق اینها را مشاهده کنند، مگر شوخی است که هزاران شهید داده‌ایم، عده‌ای از این نظام سوء استفاده کنند.

این نماینده مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه 87 هزار میلیارد تومان درآمد هدفمندی است که 36 هزار میلیارد آن را در اختیار مردم قرار می‌دهند و بقیه معلوم نیست کجا است، اظهار کرد: دولت در برابر این سؤال مجلس، بیانیه می‌دهد که شرکت هدفمندی 31 هزار میلیارد بیشتر درآمد ندارد در حالی که سرانجام بقیه این درآمدها را اعلام نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در سال 89 با مصوبه یارانه‌ها از مردم خواهش کردیم که از این به بعد، کمتر مصرف کنید و بقیه پول را در داخل خانواده هزینه کنید، افزود: قرار شد تا 50 درصد پول درآمد یارانه‌ها را به مردم، 30 درصد به تولید (نه شرکت دولتی بلکه تمام صنایع) و 20 درصد هم برای افزایش حقوق‌ها هزینه شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه 50 هزار میلیارد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در این دولت معلوم نمی‌شود که چه می‌شود؟ تصریح کرد: دولت مدعی است که این پول 50 هزار میلیاردی در شرکت‌های دولتی هزینه می‌شود در حالی که زمان تصویب هدفمندی، این شرکت‌ها 9 هزار میلیارد هزینه داشتند ولی امروز 50 هزار میلیارد شده چراکه 50 هزار میلیارد هزینه می‌کنیم تا 36 هزار میلیارد درآمد کسب کنیم و به مردم بدهیم! دولت می‌گوید این 36 هزار میلیارد را قرض می‌کنیم می‌دهیم!

وی با تاکید بر اینکه باید بر اساس مصوبه مجلس در قانون هدفمندی یارانه‌ها، 50 درصد درآمد به مردم اختصاص می‌یافت، ادامه داد: 45 هزار تومان یارانه در سال 89، امسال در سال 96 این رقم 8 هزار تومان می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس، با بیان اینکه در جمنا با اصولگرایی و اصلاح طلبی وارد میدان نشدیم، می‌خواهیم فراجناحی و انقلابی برای حل مشکلات تلاش کنیم، گفت: اولین اولویت «نه به وضع موجود» است چراکه علی رغم همه توانمندی‌هایی که در سطح بین الملل داریم و حرف اول را می‌زنیم، موریانه‌هایی داریم که به پایه‌ها و اعتماد مردم را آسیب می زند.

وی با تاکید بر اینکه ظلم است که این موریانه را به یک جناح سیاسی خاص متوجه کنیم، تصریح کرد: متاسفانه در داخل هر دو مجموعه افراد مسئله‌دار داریم که برخی با بسم الله می‌خورد و برخی با کنسرت می‌خورد.

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مدیران نظام که الان دستش از دنیا کوتاه شده در سال 92 میزان نقدینگی کشور را اعلام کرد و گفت که 494 هزار میلیارد نقدینگی در جامعه بزرگترین جنایت تاریخ ایران است، گفت: نقدینگی امروز 1250 هزار میلیارد تومان، یعنی 2.5 برابر سال 92 است، پس چرا نقدینگی 2.5 برابر است ولی 60 درصد کارخانجات ما مشکل نقدینگی دارند؟!

وی با اشاره به اینکه 45 درصد این نقدینگی فریز و منجمد است و کار نمی‌کند و شغل ایجاد نکرده و به دست مردم نمی‌رسد، افزود: بقیه نقدینگی هم مثل برخی از مدیران و آقایان، بسیار یواش حرکت می‌کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش، با بیان اینکه سال 91 کل درآمد دولت و هزینه آن به صورت قطعی و ثبت شده، 104 هزار میلیارد تومان بوده است، ابراز داشت: بودجه مصوب امسال 395 هزار میلیارد است، پس چرا می گویند پول نیست؟! نمونه ملموس آن این است که سال 91 از 104 هزار میلیارد، 15 هزار میلیارد متعلق به آموزش پرورش بود که 15 درصد است ولی از 395 هزار میلیارد امروزی 36 هزار میلیارد و به عبارتی 9 درصد به آموزش و پرورش اختصاص یافت و معلوم می‌شود که دولت سه سال است نمی‌تواند معوقات معلمان را نمی‌دهند. مشکلِ داشتن پول یا نداشتن نیست، مشکل عملکرد است!

وی ادامه داد: در این کشور می‌شود سالی 2 میلیون شغل ایجاد کرد به شرطی که مدیران جهادی و مردم هر دو پای کار باشد ولی اگر قدرت و ثروت با هم گره بخورد، این رانت است و کشور تهدید می‌شود لذا نمی‌توان کشور را به درستی مدیرت کرد و پیش برد.

حاجی بابایی در پایان، با تاکید بر اینکه باید در جمنا برای رضای خدا و هدف مشترک اقدام کنیم، تصریح کرد: هدف اول، عدم ادامه وضعیت موجود در 4 سال آینده است، هدف دوم اینکه همه باید در راستای این هدف حرکت کنیم و مهم نیست نفر اول و رأس هرم و رئیس جمهور چه کسی باشد، هدف سوم اینکه نباید اشتباهات قبل را تکرار کنیم چراکه سه دور پشت سر هم اشتباه کردیم.

وی افزود: 10 نفر کاندیدا داریم که با یک حرکت دیگر اینها 5 نفر می‌شوند و باید مردم حرف این کاندیداها را بشنوند، لذا این کاندیداها آیینه هم می‌شوند و تک روی نداریم، همه باید یکی شویم و منیّت نداشته باشیم، امروز به کسی نیاز داریم که تیم فعال و خوش فکر را به میدان آورده و کار کنیم لذا برای ایجاد 2 میلیون شغل در کشور به این نوع حرکات نیاز داریم.

عضو شورای مؤسس جمنا با بیان اینکه انتخابات این دوره با دوره‌های قبل متفاوت است، ابراز داشت: مردم دلیل می‌خواهند که به فردی رأی دهند، کارآمدی برای مردم مهم است، باید فردی را معرفی کنیم که بعد از گذشت 4 دهه از انقلاب دیگر آزمون و خطا نکنیم و فرد کارآمد را معرفی کنیم.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...