نسخه چاپی

ریحانی در گفت‌وگو با فارس:

دولت جهادی به دور از سیاسی‌كاری مطالبه مردم از دولت است

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینكه جیب مردم نمره مثبتی به عملكرد دولت نمی‌دهد، گفت: مطالبه از دولت این است كه یك سیاست و برنامه اساسی برای عملیاتی‌شدن اشتغال و تولید ارائه كند.

به گزارش نما، سجاد ریحانی معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال که راهبرد اصلی کشور در فعالیت‌های مختلف آن سال را مشخص می‌کند، موضوع اقتصادی را به عنوان محوریت قرار می‌دهند، زیرا بحث اقتصاد در جنبه داخلی و خارجی برای کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: دشمن در این فکر است که از اقتصاد به عنوان ابزار فشار و چماقی برای دریافت امتیاز از کشورمان استفاده کند که این مسئله در صحبت‌های سران نظام سلطه و سیاست‌های اعمالی آنها عیان بوده و تحریم‌های بانکی و نفتی علیه کشور ما نیز در این زمینه بوده است، در بخش داخلی نیز یکی از وظایف دولت اسلامی برآورده کردن معیشت و رفاه عمومی است که تأمین شرایط زندگی از وظایف دولت است، بنابراین مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف نسبت به بحث اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند.

ریحانی ادامه داد: البته آنچه در عمل می‌بینیم این است که با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری نیست به امور اقتصادی، ولی اتفاقی که باید در این زمینه بیفتد، رخ نداده است و امسال رهبر معظم انقلاب به صورت جزئی‌تر این مسئله را مطرح کردند و زمانی که مقام معظم رهبری وارد مسائل جزئی‌تر می‌شوند،‌ یعنی ما نتوانستیم راهبردهای کلان طراحی‌شده از سوی ایشان را عملیاتی کنیم. بنابراین خودشان به صورت مصداقی مسائل را بیان می‌کنند.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: امسال مقام معظم رهبری وارد این فضا شدند که مطالبات عمومی را در ذیل سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی بیان کنند، البته دولت سال گذشته آمار و عملکردی در حوزه اقتصادی ارائه کرد که نسبت به شاخص‌های خود نیز نمره قبولی نگرفت، زیرا دولت، جیب مردم را به عنوان شاخص مطرح می‌کرد که حالا جیب مردم هم نمره مثبتی به عملکرد دولت نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان در رابطه با اولویت‌های اصلی مدنظر مقام معظم رهبری، یعنی اشتغال و تولید گام برداشته و برنامه‌ریزی کنند، مطالبه از دولت این است که یک سیاست و برنامه اساسی برای عملیاتی شدن اشتغال و تولید ارائه دهد. هم قوه مجریه به عنوان قوه‌ای که اجرا و سیاست‌گذاری‌های مختلف را در دست دارد و هم قوه مقننه و قضائیه باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند.

ریحانی گفت: ما امروز به فردی در رأس قوه مجریه نیاز داریم که با روحیه جهادی، به دور از سیاسی‌کاری، باندبازی و به دور از هرگونه فرافکنی به جای ایجاد دعواهای سیاسی و فرهنگی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب، پله ترقی و رشد ملت باشد، نه پله احزاب؛ در پیچ تاریخی مملکت که موضوع اقتصادی یکی از پاشنه آشیل‌های کشور است، دولت باید بتواند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی افزود: امروز ما به شخصی در رأس قوه مجریه نیاز داریم که بتواند ظرفیت‌های کشور را با اعتماد به خدا، بسیج ظرفیت‌های داخل و برنامه‌ریزی درست و روحیه جهادی به کار گیرد، در غیراین‌صورت در این برهه‌ای که جنگ اقتصادی علیه کشور وجود دارد، اگر سستی و کوتاهی یا تصمیم‌گیری اشتباه در قوه مجریه داشته باشیم، نمی‌توانیم به‌راحتی آن را جبران کنیم.

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...