نسخه چاپی

آخرین وضعیت اقامت حجاج در حج تمتع ۹۶

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به عملیات اجرایی حج تمتع ۹۶ گفت: كار تامین مسكن حجاج در مدینه منوره یكی از دغدغه‌های جدی بود كه بحمدالله این فرآیند تكمیل شده و در مكه مكرمه نیز حدود نیمی از اقامتگاههای مورد نیاز حجاج سال ۹۶ اجاره شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید محمدی در نشست یک روزه مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، گفت: امیدوارم که با همراهی شما مدیران، کارگزاران و همکاران بعثه و سازمان حج و زیارت در ایفای مسئولیت سازمان حج و زیارت موفق عمل کنم.

وی با اشاره به مذاکرات حج سال جاری و آخرین اقدامات و برنامه ریزیهای حج امسال تصریح کرد: امیدوار هستم که حج امسال با عزت و توام با آرامش و اطمینان انجام شود و طلیعه آن در مذاکرات حج امسال نشان از تحقق یک حج آرام دارد که یقیناً این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جدی است.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تاکید بر اطلاع رسانی کافی به زائران حج سال جاری افزود: لازم است انتقال اطلاعات و آگاهی بخشی به عموم مردم به‌ویژه زائران امسال در سطح گسترده انجام پذیرد؛ همچنین دست اندرکاران با تجربه حج از جمله روحانیون معزز و مدیران محترم کاروانها که حلقه وصل سازمان حج و بعثه با مردم هستند، توجیه کافی شده و این عزیزان نکات مهم را به زائران اعزامی به حج در زمان لازم گوشزد کنند.

محمدی اضافه کرد: از هم اکنون بایستی جلسات توجیهی منظمی جهت آموزش زائران حج سال جاری برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجاره مسکن حجاج توضیح داد: کار تامین مسکن حجاج در مدینه منوره یکی از دغدغه‌های جدی بود که بحمدالله این فرآیند تکمیل شده و در مکه مکرمه نیز حدود نیمی از اقامتگاههای مورد نیاز حجاج سال 96 اجاره شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: هماهنگیهای خوبی با وزیر حج و عمره و سایر مسئولین عربستان برقرار شده و تیمهای کارشناسی در زمینه اسکان، حمل و نقل، تغذیه و انفورماتیک به‌موقع به عربستان اعزام شده‌اند و مشغول تمهید امور هستند.

محمدی درباره منابع انسانی حج نیز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی در حج امسال افراد با تجربه و خبره و توانمند به‌کار گرفته می‌شوند.

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...