نسخه چاپی

مازیار میری كارگردان سینما در گفتگو با نما :

اردوی استعدادیابی در فیلم فجر/ 32 جوان خارجی شناسایی شدند

عکس خبري - اردوي استعداديابي در فيلم فجر/  32 جوان خارجي شناسايي شدند

مدیر بخش دارالفنون سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجرگفت:دارالفنون اردوی استعدیابی است كه می تواند به كشف و پرورش استعدادهای جوانان فیلمساز كمك فروانی داشته باشد.

مازیار میری مدیر بخش دارالفنون سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار نما گفت:از 32 کشور جهان متقضی حضور دربخش دارلفنون جشنواره بودند که در نهایت بعد از بررسی های صورت گرفته در نهایت 70 نفر انتخاب شدنند.همچنین 50 نفر شرکت کننده هم از داخل کشور نیز در بخش دارالفنون حضور دارند .
میری درباره دیگر تغییراتی که در بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به دوره گذشته ایجاد شده است،اظهار داشت: دردوره گذشته با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت شرایط سختگیرانه تری را اتخاذ کردیم به گونه ای که متقاضیان باید در ابتدا فیلمساز باشند و حداقل یک فیلم کوتاه ساخته باشند.
وی تصریح کرد:از این رو تمام کسانی که در کلاس ها شرکت می کنند یک فیلم کوتاه ساخته اند که این آثار از سوی هیات علمی مورد بررسی قرار گرفته است.
البته از دیگر تغییرات این دوره توجه به هنرجویان شهرستانی می باشد، البته باید همه متقاضیان داخلی و خارجی هم فیلمساز باشند و هم تحصیلات لازم را در این زمینه داشته باشند.
مازیار میری مدیر بخش دارالفنون درادامه تصریح کرد:کمپ استعدادیابی در بسیاری از جشنواره های معتبر دنیا وجود دارد، از این رو به جهت اهمیت توجه به حضور جوان‌ها و ارتقاء سطح علمی و آکادمیک در این دوره جشنواره، تلاش کردیم در کنار نمایش فیلم‌ها، به کشف استعدادها جوانان فیلمسازرا داشته باشیم که آینده سینمای ایران را رقم می‌زنند.
این کارگردان سینما افزود:در این دوره سعی شده است تا رویکرد تخصصی و علمی‌تری به بخش دارالفنون داشته باشیم. دارالفنون در راستای این هدف برپا شده و قرار است نگاه دقیق تری برای مخاطبان جشنواره به ویژه جوان‌های علاقمند به سینما داشته باشد.
این جوان‌ها از سراسر کشور و حتی از بخش‌های محروم ایران و نقاط مختلف منطقه حضور دارند و در کمپ استعدادیابی این بخش همراه با استادان سینما، آموزش خواهند دید.
این کارگردان درباره انتخاب اعضای دارالفنون گفت: از مدتی قبل برای انتخاب دانشجویان، با مراکز و نهادهای مختلف وارد مذاکره شدیم تا جوان‌های بااستعداد و نخبه سینما را به ما معرفی کنند. مدرسه عالی سینما، انجمن سینمای جوان، جشنواره فیلم عمار، مدرسه شهید آوینی و دانشکده سینما و تئاتر با ما همکاری کردند.
میری درباره کشورهای شرکت کننده در بخش دارالفنون جشنواره جهانی فجرگفت: جوانانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، لبنان، فلسطین، عراق، آذربایجان، ترکیه، سوریه و پاکستان در کنار جوانان مستعد ایرانی در این بخش حضور دارند. در مدت جشنواره چهار نفر از استادان خارجی و 12 استاد ایرانی در بحث انتقال تجربه ها و آموزش فیلمسازان به این کار آموزان کمک خواهند کرد.
میری درباره نحوه گزینش اعضای خارجی دارالفنون گفت: ما فیلم ها و نمونه آثار دانشجوها را دیدیم و آنها را سوابق گزینش کردیم. که نقطه قوت شرکت کنندگان خارجی و ایرانی حاضر در دارالفنون، انرژی و انگیزه‌ای است که برای کار جدی وحرفه ای در سینما دارند.
مدیر بخش دارالفنون درباره اینکه برگزاری این بخش از جشنواره جهانی چه اثراتی مثبتی می تواند در عرصه فرهنگی داشته باشد به ما گفت: به نظر من دارالفنون یک حرکت فرهنگی مفید برای ما و نیز برای کشورهای منطقه است. در مدت زمان برگزاری این جشنواره، جوانانی با فرهنگ‌های مختلف به بهانه سینما در کنار هم جمع می‌شوند، آداب ورسم و رسوم و قابلیت‌های فرهنگی ایران را از نزدیک می بینند و در نهایت می توانند سفیر سینمای ایران در کشور خود خواهند بود.
گفتنی است که سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.علاوه بر پردیس سینمایی چارسو سینما فلسطین و سینما فرهنگ را هم برای اکران مخاطبان جشنواره فیلم ها را اکران می کنند.
جشنواره امسال در بخش‌های اصلی سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی)جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها)و نیز بخش‌های جنبی که شامل نمایش فیلم‌های کلاسیک ،مستند زیر ذره‌بین ،نمایش‌های ویژه (مرور بر آثار و بزرگداشت‌ها)
برگزار می شود. دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم‌سازان جوان ایران، منطقه و جهان)،نشست‌های دانشگاهی ،سمینارها و کارگاه‌های آموزشی هم شامل بخش رویدادهای جشنواره جهانی فیلم فجر است.
امسال ۵۸ کشور با آثارشان در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجرحضور دارند که از این میان کشور ایران با ۳۵ فیلم و فرانسه با ۱۷ فیلم بیشترین تعداد فیلم را در جشنواره دارند.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...