نسخه چاپی

فاطمه آلیا در گفتگو با نما:

حضور جهانگیری مهر تاییدی بر عدم توانایی روحانی در دفاع عملكرد چهارساله دولت است/ افتتاح مجدد پروژه‌ها اقدامی تبلیغاتی است

عکس خبري -حضور جهانگيري مهر تاييدي بر عدم توانايي روحاني در دفاع عملكرد چهارساله دولت است/ افتتاح مجدد پروژه‌ها اقدامي تبليغاتي است

فاطمه آلیا نماینده اداوار مجلس گفت:هدف آنهایی كه حضور جهانگیری را در این دوره از انتخابات در كنار روحانی پیشنهاد دادند در واقع تقویت رئیس جمهور در ارایه آمار و ارقامی غیر واقعی است كه وی طی این سالها به صورت غیر كارشناسی و غیر تخصصی از سوی دولت یازدهم ارائه كرده است.

فاطمه آلیا نماینده اداوار مجلس در باره نابرابری در تبلیغات صدا و سیما با افتتاح چندین باره پروژه های دولت می گوید:حتی اگر فرض کنیم که این افتتاحیه ها مصداق واقعی داشته باشدودوباره به بهانه تبلیغات رئیس جمهور اجرا نشود می تواند نمونه بارز اعمال تبعیض در تبلیغات دیگر نامزدها باشد. رئیس جمهورنباید خود در این ایام آگاهانه و عامدانه منشا تبعیض باشد.چرا رئیس جمهور این حجم از پروژه های افتتاح نشده را برای روزهای آخر گذاشته است.
آلیا در ادامه با بیان اینکه دولت نباید وسیله اعمال تبعیض باشد ادامه داد:صدا و سیما نباید در برخوردبا این موضوع کوتاهی کند اگر جلسه ای هم با حضور ایشان برگزار می شود باید بدون تصویر انعکاس یابد.اما واقعا چه پروژه هایی دارد افتتاح می شود پروژه هایی که قبلا افتتاح شده و دولت با انحراف افکار عمومی در این ایام به توجیه آن می پردازد.این اقدامات یک نوع توهین به شعور مردم است چونکه حداقل کارکنان آن پروژه ها خود از جزییات خبر دارند، نباید به شعور و فهم و درک سیاسی مردم توهین شود.در سوی دیگر ما یک کمیته نظارت بر تبلیغات انتحابات را داریم که انتظار مردم این است در برخورد با تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از رئیس دولت گرفته تا نامزدهای دیگربی طرف باشند واین نکته راهمه مردم می دانند که در هر دوره انتخابات دولت مستقر مجری برگزاری انتخابات است .ولی این بدان معنی نیست که بی طرف نباشندو یا جانبدارانه عمل کنند بلکه در اینجا کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات وظیفه دارد تا به تخلفات نامزدها و ستادهای انتخاباتی نظارت و در صورت بروز تخلفی رسیدگی کنند. صدا و سیما هم باید در پخش تصاویر نامزدها نهایت انصاف را داشته باشند و نسبت به نامزدها رفتار دوگانه و تبعیض آمیز نداشته باشد.
این نماینده مردم تهران در دوره های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی می افزاید:نمایندگان مجلس که هم وکیل مردمند وهم ناظر بر انتخابات هستند باید بر عملکرد صدا وسیما و دیگر نهادها نظارت داشته باشند تا درتبلیغات نامزدها شاهد تخلفات کمتری باشیم.
آلیا با اشاره به اینکه تبلیغات دولت یازدهم با افتتاح عجولانه پروژه های چند باره بیهوده است و در رای آوری رئیس جمهور تاثیرمثبت نخواهد داشت بیان کرد:مردم به عملکرد رای می دهند نه به شعار و حرافی و نمایش های انتخاباتی،مردم در چهار سال گذشته شاهد بودند که حل مشکلات معیشتی و رفع بیکاری و گرانی رئیس جمهور وعده انتخاباتی بود که محقق نشد واکثریت مردم کوچه و خیابان با بی اهمیت بودن دولت در حل این مسائل بیشتر روحشان جریحه دار شده است. مردم معتقدند تنها رئیس جمهوری چهار ساله، رئیس دولت یازدهم است چرا که اعتنایی به بیکاران و سفره های خالی مردم نداشته و اولویت اصلی اش چراغ سبز نشان دادن به غربی ها بوده است.
فاطمه آلیا در باره حضور اسحاق جهانگیری ،معاون اول رئیس دولت دهم در کارزارانتخابات معتقد است:هدف آنهایی که حضور جهانگیری را در این دوره از انتخابات در کنار روحانی پیشنهاد دادند در واقع تقویت رئیس جمهور در ارایه آمار و ارقامی غیر واقعی است که وی طی این سالها به صورت غیر کارشناسی و غیر تخصصی از سوی دولت یازدهم ارائه کرده است. گفتند اگر جهانگیری در مناظرات کنار رئیس جمهور حضور داشته باشد می تواند یدک کش وی باشد.اما از نقطه نظر مردم این حضور تضعیف رئیس جمهور است و ضعفهای وی آشکار می شود .چرا که تایید کننده این مطلب خواهد بود که رئیس جمهور در این مدت تمرکز و تخصصی بر مسایل مملکت داری نداشته واوضاع سیاسی و اقتصادی نداشته و حالا باید کسی بیاید تا آنها را تقویت و کمک کند.ممکن است روحانی نتواند پاسخگوی مسئولیت خود در قبال ملت باشد بنابراین اینجا که روز حساب است ودولت یازدهم عملکرد قابل ارائه ای نداشته وضعف در پاسخگویی دارد احتیاج به یک مکمل و تقویت کننده است.
آلیا با بیان این مطلب که دولت یازدهم آنقدر ضعیف است که دو نفر باید از آن و عملکردش در برابر ملت دفاع کند می افزاید: قطعا لکنت پاسخگویی روحانی با حضور جهانگیری پوشش خواهد داده شدو اینجا باید به سفره های خالی مردم و احساسات جریحه دار شده شان پاسخ گفته شود.
نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارایه آمار غیر واقعی و اقدامات نمایش اخیر دولت در ارایه عملکرد کاذب بیان می کند:مردم چگونه می توانند به رئیس جمهوری رای بدهند که برای حضور در مناظرات انتخاباتی خود کمکی می آورد .تا به حال دیده نشده است که رئیس جمهوری با این سیاست به دور دوم ریاست جمهوری خود وارد شود .حضور جهانگیری مهر تاییدی برضعف و ناتوانی های رئیس دولت در پاسخگویی به مردم است.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...